۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
افزایش ۳۰ درصدی برداشت زعفران در آذربایجان‌شرقی
معاون سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

افزایش ۳۰ درصدی برداشت زعفران در آذربایجان‌شرقی

تبریز- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از افزایش ۳۰ درصدی عملکرد تولید زعفران در استان در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، علی رخ افروز روز دوشنبه در یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: امسال حدود ۳۵۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی، زیر کشت زعفران است که نسبت به سال گذشته نزدیک به ۲۰ درصد افزایش سطح زیر کشت را داشتیم، اما پیش بینی می‌شود که عملکرد تولید نزدیک به ۳۰ درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بارندگی شدید برف و سردی هوا در زمان برداشت زعفران، تهدیدی جدی برای میزان برداشت این محصول گرانبها محسوب می‌شود، ادامه داد: امسال هوا بسیار عالی بوده و مشکلی از این بابت وجود ندارد و حتی با این نوع آب و هوا، در تمامی نقاط استان، می‌توان زعفران کشت کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به کاهش میزان آب ‌های زیرزمینی، سازمان جهاد کشاورزی استان، برنامه ریزی کرده تا محصولات کم آب بر و با صرفه را در الگوی کشت محصولات استان جای دهد که زعفران نیز در این الگو وجود دارد، زیرا زعفران به حداقل آب نیاز دارد و حداکثر می‌توان در دو نوبت و زمانی که محصولات دیگر نیاز به آبیاری ندارند، مزرعه را آبیاری کرد.

رخ افروز با بیان اینکه متوسط عملکرد تولید زعفران خشک کشور، ۳.۴ کیلوگرم در هر هکتار است،  گفت: با همت کشاورزان باسواد در استان، متوسط عملکرد این محصول در آذربایجان شرقی به چهار کیلوگرم در هر هکتار رسیده است.

وی عملکرد مزارع شاخص را بیش از هشت کیلوگرم در هکتار اعلام نمود و گفت: میزان تولید زعفران خشک در استان آذربایجان شرقی در سالجاری، بالای ۱۴۰۰ کیلوگرم پیش بینی می‌شود.

کد خبر: ۵۲٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha