۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
دپوی ۸ میلیون تن کالا در گمرکات و بنادر کشور/ ۶۰ تا ۷۰ درصد این کالاها به‌زودی ترخیص می شوند
سخنگوی گمرک ایران:

دپوی ۸ میلیون تن کالا در گمرکات و بنادر کشور/ ۶۰ تا ۷۰ درصد این کالاها به‌زودی ترخیص می شوند

لطیفی، سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران از دپوی هشت میلیون تن کالا در گمرکات و بنادر کشور خبر داد.

به گزارش بازار، «سید روح الله لطیفی» افزود: خوشبختانه با همکاری و هماهنگی های خوبی که در بین دستگاه های اجرایی بوجود آمده امید می رود در آینده نزدیک بتوان ۶۰ تا ۷۰ درصد کالاهای متوقف شده در گمرکات و بنادر کشور را ترخیص کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه مقام قضایی یا دستگاه قضا در چهارچوب وظایف قانونی خود سهم خوبی در مباحث قانونی ترخیص کالا از گمرکات داشته اما فراتر از قانون اختیاری ندارند.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: هم این که با دستگاه های اجرای همراهی می کنند به نفع مردم و نگرانی دستگاه های اجرایی را در پیگیری موضوعات کاهش می دهند، اثر مثبتی دارد در اینکه همه دستگاه های اجرایی با خیال حالت امورمردم را پیگیری کنندبدون اینکه نگرانی داشته باشند که بعد از اتخاذ تصمیمات مشکلاتی برای حوزه مدیریتی شان رخ دهد.

وی افزود: دستگاه قضایی طی ماه های اخیر در حوزه های مختلف از جمله بحث تولید، رسیدن نهاده های تولید به تولید کنندگان، ترخیص کالاها و گره گشایی از موارد قانونی یا مواردی که ریسک مدیریتی در تصمیمات داشته به دستگاه ها کمک شایان توجهی کرده است.

لطیفی بیان داشت: همدلی و همراهی تمامی دستگاه ها باعث می شود مسئولان با خیال راحت تصمیماتی اتخاذ کنند که سرعت دهد به اثرگذاری در معیشت مردم و هر ناهماهنگی و نگرانی از هر تصمیم باعث نشود معیشت مردم دچار مشکل شود.

وی ادامه داد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری همه دستگاه ها باید در کنار هم قرارگیرند و این یک درس بزرگی برای همگان در شرایط جنگ اقتصادی است.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: نتیجه در کنار هم بودن این می شود که مشکلات به راحتی برطرف و بار سنگین اقتصادی از دوش مردم برداشته شود.

وی ضمن اشاره به اینکه گمرک تصمیم گیرنده نیست بلکه ین سازمان مجری است، افزود: در حال حاضر هشت میلیون تن کالا در گمرکات و بنادر کشور دپو شده است.

لطیفی اظهارداشت: عمده این کالا در انتظار تخصیص ارز، تامین ارز، کد رهگیری بانک و ... هستند.

وی ادامه داد: پس از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری بانک مرکزی همراهی بهتری داشته بطوری که در مدت سه روز ۲۵ هزار تن برنج و ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی از گمرکات ترخیص شده است.

کد خبر: ۵۲٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha