۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
دولت نتوانست از دارایی مردم در بورس محافظت کند/ انتقاد از رویکردهای اقتصادی مرتبط با بازار سرمایه
عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس در گفت‌وگو با بازار:

دولت نتوانست از دارایی مردم در بورس محافظت کند/ انتقاد از رویکردهای اقتصادی مرتبط با بازار سرمایه

قادری عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه حقوق ها با بازار سرمایه همراهی نمی‌کنند و اینکه گفته شود دولت توانی برای الزام بر این شرکت‌ها را ندارد قابل پذیرش نیست بنابراین بخشی از عملکرد دولت در شرایط فعلی بازار سرمایه قابل قبول نیست.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به عدم همراهی دولت و شرکت‌های حقوقی پیرو شرایط بازار سرمایه گفت: دولت مردم را به حضور در بازار سرمایه تشویق کرد اما متاسفانه زمینه‌های لازم را برای افزایش عرضه سهام فراهم نکرد.

وی  با بیان اینکه دولت زمینه را برای حبابی کردن قیمت بسیاری از سهام‌ها فراهم کرد، اظهار داشت: در این زمینه ما هرچه هشدار دادیم فائق نیامد و مسئولین به این هشدارها توجه نکردند.

قادری تاکید کرد: در آن شرایط حداقل اقدامی که دولت می‌توانست انجام دهد این بود که دامنه نوسان در بازار سرمایه را از ۵ درصد به ۳ درصد کاهش دهد تا شاهد افزایش سریع قیمتها نباشیم بنابراین این مسئله می‌توانست متقاضیان را در صف ورود به بورس قرار دهد و فرصتی برای عرضه بیشتر سهام پدید آورد که این مسئله هم متاسفانه انجام نشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهارداشت: دولت  همچنین در زمینه شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق از سهام واحدهای مختلف به مسئولیت‌های خود عمل نکرد و این مسئله باعث شد قیمت بسیاری از واحدهای بورسی حبابی شود و مشکلاتی ایجاد کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اینکه گفته شود دولت به شکلی عمل می‌کند که بازار رشد منفی داشته باشد را نمی توان با اطمینان پذیرفت اما شکی نیست که دولت عملاً در کنترل و حمایت از بورس اقدام مناسبی انجام نداده است.

قادری بیان داشت: اینکه حقوق ها با بازار سرمایه همراهی نمی‌کنند و اینکه گفته شود دولت توانی برای الزام بر این شرکت‌ها  را ندارد هم قابل پذیرش نیست بنابراین بخشی از عملکرد دولت در شرایط فعلی بازار سرمایه قابل قبول نیست .

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت نتوانست به خوبی بازار سرمایه را مدیریت کند و از دارایی و ثروت مردم محافظت کند .

قادری با اشاره به کارنامه وزیر اقتصاد و امور دارایی پیرو مدیریت بازار سرمایه تأکید کرد: مجموعه عملکردهای اقتصادی در بازار سرمایه قابل قبول نیست و معتقدم می‌شد بهتر از اینها امور اقتصادی را مدیریت کرد.

 وی تصریح کرد: البته بعضا گفته می‌شود که وزیر اقتصاد و امور دارایی هم تحت تاثیر فشارهای رئیس جمهور برخی از اقدامات را انجام می‌دهد که خود وزیر هم به آن شاید اعتقادی نداشته باشد البته بنده نمی‌دانم این مطلب چقدر صحت دارد که اگر صحت داشته باشد جای ایراد و اشکال جدی وجود دارد که چرا مسئولین اقتصادی ما تن به تصمیمات غیر اقتصادی و غیرکارشناسی می‌دهند.

کد خبر: ۵۲٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha