۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵
سرمایه مردم در بورس پودر شد/ ناهماهنگی وزیر اقتصاد و نفت ضربه سنگینی زد
عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با بازار:

سرمایه مردم در بورس پودر شد/ ناهماهنگی وزیر اقتصاد و نفت ضربه سنگینی زد

سلیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حتما باید با کسانی که مردم را به سرمایه‌گذاری در بورس تشویق کردند و اما در ادامه از آنها حمایت نکردند، برخورد شود و این افراد باید پاسخگو باشند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به عدم همراهی دولت و شرکت‌های حقوقی پیرو شرایط بازار سرمایه گفت: دولت باید در قبال شرایط نا به سامان بازار سرمایه پاسخگو باشد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: دولت از سویی مردم را به حضور در بازار سرمایه تشویق کرد لذا وقتی دولت مردم را تشویق به کار اینچنینی می‌کند، حتما باید در بحث حمایت از سرمایه مردم به جد ورود کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: اینکه دولت نتوانسته به طور دقیق و با بازارگردانی صحیح بورس را در حالتی زنده نگه دارد جای سوال دارد.

سلیمی با بیان اینکه حقوقی‌ها بازار سرمایه را دچار آشفتگی جدی کرده اند، ادامه داد: روشن است که حقوقی‌ها با اصرار دولت‌ها به نقش آفرینی در این بازار می‌پردازند.

این نماینده مجلس با اشاره به یک سلسله ناهماهنگی در بازار سرمایه تأکید کرد: به عنوان مثال ما شاهد یک سلسله ناهماهنگی بین وزیر اقتصاد و وزیر نفت در قبال صندوق دارا دوم بودیم که این مسئله ضربه سنگینی به بورس وارد کرد.

سلیمی اظهار داشت: به نظر می‌رسد دولت نتوانست در بحث حمایت از بازار سرمایه به خوبی نقش خود را ایفا کند و این اقدام یا از روی ناکارآمدی بود و یا به صورت عمدی رخ داد که البته این مسئله هنوز برای ما مشخص نیست.

وی بیان داشت: آنچه مشخص است این است که میلیاردها، میلیارد سرمایه مردم در بازار سرمایه پودر شد لذا مردم با هزار امید و با اعتماد به اظهارات دولتمردان پا به این بازار گذاشتند و دولتمردان هم اکنون باید پاسخگوی این کم کا خود باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: حتما باید با کسانی که مردم را به سرمایه‌گذاری در بورس تشویق کردند و اما در ادامه از آنها حمایت نکردند، برخورد شود و این افراد باید پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: برخی مسئولین در مقام پاسخگویی صرفاً به این نکته اشاره می‌کنند که بازار سرمایه، بازار بلند مدت است، اما غافل از این هستند که خودشان مردم را در کوتاه مدت به این بازار تشویق کردند و مردم را به حول و بلا انداختند.

سلیمی ادامه داد: قصه بورس و شرایط فعلی آن تا ابد در ذهن مردم خواهد ماند برخی مسئولین مردم را به بورس دعوت کردند و اما در ادامه پشت مردم را خالی کردند.

وی اظهار داشت: به واقع جذب نقدینگی به بورس بهترین فرصت برای دولت بود تا این نقدینگی را به سمت تولید هدایت کند که این اتفاق رخ نداد.

کد خبر: ۵۲٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha