۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
ایرلاین‌ها تا اعلام رسمی سازمان هواپیمایی حق افزایش قیمت بلیط را ندارند
عضو کمیسیون عمران مجلس:

ایرلاین‌ها تا اعلام رسمی سازمان هواپیمایی حق افزایش قیمت بلیط را ندارند

یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در نشست امروز مقرر شد که به دلیل عدم دریافت مجوز رسمی از سوی ایرلاین ها برای افزایش قیمت بلیط هواپیما، نرخ نامه به قیمت قبل از گرانی اخیر برگردد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی، در تشریح نشست امروز کمیسیون عمران مجلس با حضور رئیس سازمان هواپیمایی، رئیس و دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، معاون سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و روسای شرکت های هواپیمایی، گفت: یکی از دغدغه های اصلی مردم در هفته های اخیر، افزایش غیرقانونی بلیط پروازهای هوایی بوده است، متأسفانه ایرلاین ها بدون دریافت هیچ مجوز رسمی، قیمت ها را افزایش داده اند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس، روسای ایرلاین ها دلایل خود را برای افزایش قیمت بلیط هواپیما ارائه کردند، از طرفی مسئولان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز توضیحاتی را درباره تبعات افزایش غیرقانونی قیمت بلیط هواپیما ارئه کردند.

نرخ نامه پروازهای هوایی به قیمت قبل از گرانی آبان ماه برگردد
وی ادامه داد: در نشست امروز پس از استماع گزارش ها و توضیحات طرفین، مقرر شد که به دلیل عدم دریافت مجوز رسمی از سوی ایرلاین ها برای افزایش قیمت، نرخ نامه به قیمت قبل از گرانی آبان ماه برگردد تا پس از آن، جلسه کارشناسی در سازمان هواپیمایی با حضور مدیران ایرلاین ها و مسئولان مربوطه برگزار شود، در نهایت شورای نرخ گذاری سازمان هواپیمایی باید نرخ رسمی پروازهای هوایی را اعلام کند.

یوسفی افزود: این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد که ایرلاین ها تا حصول نتیجه مربوطه، حق افزایش قیمت بلیط هواپیما را نخواهند داشت و در صورت بروز تخلف، سازمان هواپیمایی مکلف است که با شرکت های متخلف برخورد جدی کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: البته در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس، روسای ایرلاین ها نیز دغدغه های خود را درباره وضعیت اقتصادی شرکت ها، اثرات تحریم بر فعالیت شرکت ها و تشدید مشکلات به دلیل شیوع بیماری کرونا مطرح کردند، در این رابطه نیز مقرر شد تا جلسه ای در کمیسیون عمران برای پیگیری مطالبات ایرلاین ها برگزار شود.

کد خبر: ۵۲٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha