۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
۴۰ درصد پزشکان استان ایلام در طرح پایانه فروش امور مالیاتی ثبت نام کردند
مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام:

۴۰ درصد پزشکان استان ایلام در طرح پایانه فروش امور مالیاتی ثبت نام کردند

ایلام-مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام با اشاره به الزام فعالان حوزه درمان به ثبت نام و استفاده از پایانه فروش، گفت: ۴۰ درصد پزشکان استان ایلام در طرح پایانه فروش امور مالیاتی ثبت نام کردند.

به گزارش بازار، عزیزالله عباس پور ظهر امروز چهارشنبه در نشست هم اندیشی مدیران اداره کل امور مالیاتی و نظام پزشکی استان ایلام در محل سازمان امور مالیاتی ایلام اظهار کرد: خوشبختانه اکثر قریب به اتفاق فعالان این حوزه اظهار نامه مالیاتی ارائه می‌دهند و با توجه به اینکه اکثر پزشکان با بیمه ها طرف قرارداد هستند، اطلاعات مالی آنان از این طریق رصد و بررسی شده و قابل دسترسی است و مالیات آنان به شفافیت نزدیک است.

وی با تشریح بند (ی) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ در خصوص الزام فعالان حوزه درمان به ثبت نام و استفاده از پایانه فروش گفت: تاکنون حدود ۴۰ درصد پزشکان استان در این سامانه ثبت نام کرده اند و با توجه به فرصت پیش آمده، از بقیه پزشکان انتظار داریم تا پایان بهمن ماه سال جاری در این خصوص اقدام کنند در غیر این صورت مشمول جرایم مالیاتی خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی با اینکه این نشست در راستای تفاهم نامه همکاری برای اجرای قانون پایانه فروشگاهی بین سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان نظام پزشکی برگزار شده است، افزود: علاوه بر پزشکان، حداقل ۱۵ گروه شغلی دیگر هم ملزم به استفاده از سامانه فروشگاهی هستند و پزشکان به عنوان فرهیختگان جامعه، می توانند الگوی مناسبی برای بقیه اقشار در این باره باشند.

وی به تشریح ماده ۹۷ قانون مالیاتهای مستقیم و اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ پرداخت و گفت با توجه به حذف شیوه تشخیص علی الرأس از سال آینده، مبنای تشخیص مالیات برای عملکرد سال ۱۳۹۸، اظهارنامه ارایه شده با رعایت مقررات از سوی مودی خواهد بود و اظهارنامه مذکور با بانک های اطلاعاتی مالیاتی، مطابقت داده خواهد شد.

عبادالله فلاحی رئیس سازمان نظام پزشکی استان ایلام در این جلسه در سخنانی پرداخت مالیات را جزو وظایف بدیهی همه افراد جامعه ازجمله پزشکان دانست و گفت: پزشکان ایلامی شفاف‌ترین عملکرد را لحاظ پرداخت مالیات دارند.

کد خبر: ۵٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha