۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
توسعه صادرات بخش تعاون در بازارهای هدف
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد

توسعه صادرات بخش تعاون در بازارهای هدف

زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، توسعه صادرات تعاونی‌ها را یکی از اهداف مشترک سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی بخش تعاونی کشور دانست و اظهار امیدواری کرد با پیگیری و همکاری‌های انجام شده شاهد اعتلای توسعه صادرات بخش تعاون کشور باشیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم بخش تعاون را یکی از بخش‌های تاثیرگذار اقتصاد کشور براساس قوانین بالادستی عنوان کرد و گفت: لازم است با استفاده بهینه از ظرفیت تعاونی های کشور و همچنین حمایت بیشتر از این بخش، توسعه بازار تعاونی‌محور در بازارهای هدف تسهیل شود.

وی به تعامل میان سازمان توسعه تجارت ایران و اتاق تعاون ایران به عنوان تشکل فراگیر بخش تعاون کشور اشاره کرد و خواستار استمرار این گونه همکاری‌ها شد.

زادبوم افزود: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور و وجود تحریم‌های ظالمانه، تجارت الکترونیک راهگشای تجارت خارجی کشور است. بر این اساس با برنامه‌ریزی انجام شده، تجمیع فعالیت‌های تجاری در سامانه جامع تجارت به منظور تسهیل صادرات صورت گرفته است.  

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، شناسایی تعاونی‌ها و معرفی آنها به سازمان توسعه تجارت ایران را از قابلیت‌ها و توانمندی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و خواستاری همکاری بیشتر در این زمینه شد.

گفتنی است، این تفاهمنامه با محوریت ارتقای سطح توانمندی‌های تعاونی‌های صادراتی و ارائه خدمات مشاوره فنی در امر  تجارت خارجی، شناسایی و ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی تعاونی‌های توانمند به تفکیک حوزه‌های کاری اولویت‌دار و دارای پتانسیل صادراتی در بخش تعاونی کشور و همکاری دوجانبه به منظور اجرایی کردن بند ب ماده ۹ قانون اجرایی سیاست‌های کلی  اصل ۴۴ قانون اساسی و مشارکت در توسعه بازار صادرات تعاونی‌های دارای ‌ظرفیت صادراتی کشور تنظیم و به امضای طرفین رسید.

کد خبر: ۵۲٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha