۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
پرداخت یک هزار میلیارد ریال تسهیلات کرونا به ۹۵۰۰ متقاضی در استان همدان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان عنوان کرد:

پرداخت یک هزار میلیارد ریال تسهیلات کرونا به ۹۵۰۰ متقاضی در استان همدان

همدان - توصیفیان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از پرداخت یک هزار و ۴۴ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به ۹ هزار و ۴۹۳ متقاضی در استان همدان خبر داد.

احمد توصیفیان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان جزئیات پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در خصوص آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به این واحدها گفت: تاکنون یک هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در بانک‌های عامل به ۹ هزار و ۴۹۳ فقره پرونده در راستای صیانت از اشتغال ۱۲ هزار و ۳۸ نفر پرداخت شده است.

توصیفیان گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا و اثرگذاری آن بر فعالیت برخی صنوف و کسب و کارها دولت با هدف حفظ اشتغال موجود در بنگاه‌ها و حمایت از کارگران، پرداخت تسهیلات حمایتی با نرخ سود ترجیحی ۱۲ درصد را مصوب کرد تا در اختیار بنگاه‌های خدماتی و تولیدی آسیب دیده از کرونا قرار گیرد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و فعالان اقتصادی ۱۴ رسته منتخب از نیمه خرداد ماه آغاز شده و مشمولان برای گرفتن وام به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

توصیفیان افزود: نرخ سود تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت تسهیلات با احتساب دوره تنفس از اول آبان ماه و به مدت دو سال است و وثایق و تضامینی که برای تسهیلات از سوی بانک‌ها دریافت می‌شود متفاوت و با ارائه سفته و معرفی ضامن خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بابیان اینکه سقف مبلغ سفته ۱.۵ برابر اصل سود تسهیلات است؛ گفت: تسهیلات تا سقف ۱۶ میلیون تومان نیازمند سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک و تسهیلات ۱۶ میلیون تا ۴۸ میلیون تومانی نیازمند سفته متقاضی یا چک به همراه یک ضامن است.

توصیفیان گفت: تسهیلات ۴۸ تا ۱۶۰ میلیون تومانی به سفته متقاضی یا چک با دو ضامن نیاز دارد و برای وام ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی ارائه سفته متقاضی یا چک به همراه سه ضامن لازم است و برای درخواست تسهیلات بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان هم ارائه تضمین صادره از سوی صندوق‌های ضمانت یا به تشخیص بانک ارائه وثیقه‌های متعارف موردنیاز است.

احمد توصیفیان افزود: یک هزار و ۹۳۸ میلیارد ریال تسهیلات درخواستی به بانک‌های عامل معرفی شده که تاکنون یک هزار و ۴۴ میلیارد ریال به تعداد ۹ هزار و ۴۹۳ فقره پرونده تسهیلات لازم در راستای صیانت از اشتغال ۱۲ هزار و ۳۸ نفر پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین تعداد پنج هزار و ۸۷۶ طرح با اشتغال ۹ هزار و ۶۸ نفر و مبلغ ۸۹۵ میلیارد ریال در حال تکمیل مدارک و اخذ تسهیلات از بانک‌های استان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: بانک‌های عامل باید ضمن اخذ و تکمیل مدارک متقاضیان، نهایت تلاش را با توجه به مهلت محدود باقیمانده پرداخت تسهیلات تا پایان آبانماه داشته باشند.

کد خبر: ۵۲٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha