۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
دونالد ترامپ می گوید انتخابات هنوز تمام نشده است!
با وجود اعلام رسمی پیروزی بایدن؛

دونالد ترامپ می گوید انتخابات هنوز تمام نشده است!

بالاخره شمارش آرا به پایان رسید و جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رییس جمهوری امریکا انتخاب شد. خبر پیروزی او در ایالت پنسیلوانیا و در نهایت در انتخابات ۲۰۲۰ زمانی به ترامپ داده شد که او در زمین گلف خود در ویرجینیا حضور داشت و بعد از دریافت این خبر به سرعت به کاخ سفید بازگشت و بازهم تاکید کرد که این پیروزی را نمی پذیرد.

بازار؛ گروه بین الملل: سخنرانی رسمی پیروزی جو بایدن و کاملا هریس انجام شد و دوره گذار دولت  امریکا آغاز شد ولی همچنان دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رییس جمهوری امریکا از نادرست بودن انتخابات و قصد خود بر عدم کناره گیری از ریاست جمهوری صحبت می کند.

طبق قانون امریکا، بعد از سخنرانی پیروزی رییس جمهوری منتخب باید رییس جمهور قبلی یک سخنرانی برای پذیرش شرایط تازه و کناره گیری از قدرت انجام دهد ولی کمپین ترامپ اعلام کرده است که او فعلا برنامه ای برای این کار ندارد.

 او بعد از اعلام پیروزی بایدن در حساب توییترش نوشت: «انتخابات هنوز تمام نشده است و جو بایدن به عنوان کاندیدای پیروز انتخابات در هیچ یک از ایالتهای کلیدی امریکا تایید نشده است. پروسه بررسی شکایت های قانونی در مورد انتخابات از روز دو شنبه شروع می شود و دولت می تواند درخواست شمارش مجدد آرا در ایالتهای کلیدی را مطرح کند.»

 فایننشال تایمز در مورد زمان دریافت نتیجه انتخابات توسط دونالد ترامپ نوشت: «او زمانی خبر پیروزی بایدن را دریافت کرد که در زمین گلف خود در ویرجینیای امریکا حضور داشت. در آن زمان آسوشیتد پرس و بسیاری از رسانه های رسمی امریکا بایدن را به عنوان رییس جمهوری منتخب معرفی کرده بودند و جو بایدن هم در بیوگرافی حساب کاربری توییترش خود را رییس جمهور منتخب معرفی کرده بود.»

فایننشال تایمز در ادامه نوشت: «بعد از دریافت این خبر، دونالد ترامپ به سرعت به کاخ سفید بازگشت و مشاهده کرد که در اطراف کاخ سفید شمار زیادی از طرفداران بایدن به جشن و شادی مشغول هستند و این مساله باعث ناراحتی و عصبانیت بیشتر دونالد ترامپ شد.»

فاکس نیوز خواستار پذیرش شکست توسط ترامپ شد
دونالد ترامپ بعد از انتخابات سوم نوامبر بارها و بارها ادعای بی پایه و اساس خود در مورد تقلب در انتخابات و دزدیده شدن پست ریاست جمهوری از او را مطرح کرد ولی تلاش او برای متقاعد کردم اعضای کلیدی حزب جمهوری خواه به نتیجه نرسید و حتی فاکس نیوز هم این ادعا را رد کرد. فاکس نیوز که یکی از اصلی ترین رسانه های طرفدار ترامپ است و سیاستهای او در چهار سال اخیر را به عنوان سیاستهایی بسیار مثبت ارزیابی کرده است در گزارش خود نوشت: «انتخابات امریکا را می توان رفراندومی برای سیاستهای دولت ترامپ دانست و نتیجه انتخابات نشان داد مردم با این سیاستها همراه نیستند و خواستار تغییر هستند. »

لارا اینگراهام یکی از اعضای کلیدی فاکس نیوز هم روز جمعه در برنامه ای مهم در این شبکه خبری حاضر شد تا مردم برای پذیرش شکست ترامپ آماده کند. او در این برنامه گفت: «در صورتیکه ترامپ در این انتخابات شکست بخورد باید با آرامش و طبق اصول سیاسی عمل کند و از قدرت کنار برود. ترامپ بالغ بر ۷۰ میلیون رای در این انتخابات به خود اختصاص داده است و این نشان می دهد طرفداران زیادی دارد. این طرفداران، ترامپ را یک قهرمان سیاسی و یک عضو تاثیر گذار در حزب جمهوری خواه می دانند و تصویر یک فرد شکست خورده که از پذیرش شرایط جدید امتناع می کند را نمی پسندند.»

«جب بوش» رسما به «جو بایدن» تبریک گفت
اما سوال این است که اعضای کلیدی حزب جمهوری خواه چه عکس العملی در برابر این تحول سیاسی مهم نشان دادند. رویترز نوشت: «جمهوری خواهان شرایط سختی دارند زیرا ترامپ یک عضو مهم در حزب جمهوری خواه است و آنها نمی توانند به سادگی دست از حمایت او بردارند. البته اغلب اعضای مهم این حزب تاکید کردند پیروزی بایدن را می پذیرند و در صورتیکه دلیلی برای تایید تقلب در انتخابات به دست نیاید، این پیروزی را در سنا به تایید می رسانند ولی تبریک رسمی به بایدن تنها از طرف چندین تن از اعضای این حزب گفته شده است. این در شرایطی است که سران سیاسی دنیا برای تبریک گفتن به جو بایدن از هم پیشی می گیرند.»

سی ان ان در این مورد نوشت: «سران سیاسی کشورهای دیگر با تبریک گفتن به جو بایدن این پیام را مخابره می کنند که از این تغییر راضی هستند و تمایل دارند تا مشکلات ایجاد شده در دوره دونالد ترامپ را پشت سر بگذارند و رابطه جدیدی را با امریکا شروع کنند.»

یکی از اعضای مهم حزب جمهوری خواه که بعد از اعلام پیروزی بایدن به سرعت به او تبریک گفت «جب بوش»، فرماندار سابق فلوریدا و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ بود که نتوانست به عنوان کاندیدای نهایی حزب جمهوری خواه انتخاب شود. او یکی از منتقدان اصلی سیاستهای ترامپ بود و بعد از پیروزی بایدن در حساب توییتر خود نوشت: «تبریک به جو بایدن، رییس جمهوری منتخب امریکا. من در سالهای عمرم همیشه برای رییس جمهورمان دعا کردم و از این پس هم برای پیروزی او در اداره کشور و انجام مسئولیتهای ریاست جمهوری دعا می کنم. زمان التیام زخم های قدیمی و عمیق فرا رسیده است و بسیاری از مردم برای التیام این زخم ها روی شما حساب کرده اند.»

در نهایت باید به بررسی رفتار دونالد ترامپ در مواجهه با این شکست پرداخت. سی ان ان اعلام کرد: «از زمانیکه انتخابات در امریکا برگزار شد و شانس پیروزی ترامپ در انتخابات کم شد، او بیشترین زمان خود را در زمین گلف می گذراند و در دفتر کارش در کاخ سفید حضور چندانی ندارد. طبق گزارش این رسانه شمار زیادی از کارمندان کاخ سفید هم از آمدن به محل کارشان امتناع کرده اند و بخش زیادی از دفاتر کاری رییس جمهور فعلی خالی است.»

کد خبر: ۵۲٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha