۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
واحدهای تولیدی ساوه با ظرفیت حداقلی کار می کنند/ کمبود نیروی انسانی چالش تولیدکنندگان
نماینده ساوه و زرندیه در گفتگو با بازار:

واحدهای تولیدی ساوه با ظرفیت حداقلی کار می کنند/ کمبود نیروی انسانی چالش تولیدکنندگان

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرستان زرندیه به کار خود ادامه داده و با ظرفیت‌های مختلف به کار تولید مشغول اند ولی با کمبود نیروی انسانی روبرو هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد سبزی در گفتگو با بازار، در پاسخ به این پرسش که شرایط تولید و صنعت در حوزه انتخابیه شما چگونه است و تولیدکنندگان با چه مشکلاتی روبرو هستند؟ اظهار داشت: ساوه و زرندیه یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و متاسفانه، در سال‌های گذشته تولید و صنعت در این مناطق با مشکلاتی روبرو بود ولی خوشبختانه در یکی دو سال اخیر و با پیگیری‌های مسئولان استانی، شرایط صنعت و تولید در این مناطق، بهبود یافته است.

وی افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی در این مناطق به فعالیت خود ادامه می ‌دهند و هر چند مشکلاتی پیش روی آنها است ولی این مشکلات باعث نشده است که فعالیت آنها متوقف شود. متاسفانه، برخی از واحدهای تولیدی این مناطق با ظرفیت حداکثری مشغول به کار نیستند اما همچنان به تولید مشغول هستند.

این نماینده مجلس در ادامه، تصریح کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرستان زرندیه به کار خود ادامه می دهند و این واحدها با ظرفیت‌های مختلف به کار تولید مشغول هستند ولی با کمبود نیروی انسانی روبرو هستند؛ این واحدها برای تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز خود مجبور هستند از تهران، نیروی کار بیاورند و برای رفت و آمد آنها از تهران به زرندیه، سرویس ایاب و ذهاب در نظر گرفته‌اند.

توسعه اشتغال روستایی نیازمند توجه
نماینده مردم ساوه و زرندیه در پاسخ به این پرسش که برای توسعه اشتغال روستایی در کشور و حوزه انتخابیه شما چه اقداماتی نیاز است انجام شود؟ به بازار، گفت: در سال‌های گذشته، شاهد مهاجرت روستائیان به شهرها بودیم ولی خوشبختانه درحال‌ حاضر، این روند معکوس شده است و افرادی که قبلا از روستا به شهرها مهاجرت کرده‌اند دارند به روستاها بر می‌گردند که نیاز است برای اشتغال آنها و توسعه اشتغال روستایی توسط مسئولان کشوری و استانی تصمیماتی اتخاذ شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سبزی، اظهار داشت: بدون شک در هر روستا چند افراد سرمایه دار وجود دارد که اگر از آنها حمایت شود خواهند توانست وارد عرصه سرمایه گذاری شوند تا زمینه تولید و اشتغالزایی در روستا را فراهم کنند و نیاز است مسئولان از این افراد حمایت‌های لازم را به عمل بیاورند.

وی تصریح کرد: متاسفانه، برخی از افراد روستایی از نحوه بروکراسی اداری شاکی بوده و معتقد هستند که برای اخذ پروانه ساخت یک واحد مسکونی یا تولیدی، مدت‌ها در ادارات دولتی در حال رفت و آمد هستند و کار آنها به طول می‌انجامد که اینگونه، رویه‌ها باعث می‌شود افراد روستایی دلسرد و پشیمان شوند در صورتی که نباید اوضاع چنین باشد و بایستی در اسرع وقت به کار آنها رسیدگی شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم شورای اسلامی، بیان کرد: ایران از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه کشاورزی برخوردار است و اگر به این حوزه بیشتر از گذشته، توجه شود زمینه اشتغالزایی بالایی برای جوانان روستایی فراهم می شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سبزی در پایان، گفت: شهرستان زرندیه از ظرفیت‌های مناسبی در حوزه کشاورزی برخوردار است و توجه به این بخش و تسریع امور، می‌تواند باعث ایجاد رونق و تولید در روستاها شود و نیاز است به بخش کشاورزی و اشتغال روستایی در این مناطق بیشتر توجه شود.

کد خبر: ۵۲٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha