۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
 ۵۳ درصد اشتغال مازندران در بخش خدمات است/ نرخ ۷ درصدی بیکاری
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران:

۵۳ درصد اشتغال مازندران در بخش خدمات است/ نرخ ۷ درصدی بیکاری

ساری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با بیان اینکه ۵۳ درصد شاغلان استان در بخش خدمات هستند، گفت: ساختار اقتصادی استان از کشاورزی به خدمات تغییر کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مفید غلامی راد ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران در سالن سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه مازندران ۴ درصد سهم جمعیتی کشور را دارا است، افزود: همچنین سهم استان از تولید خالص داخلی ۳.۴ درصد و درآمد مصوب ما ۲۳ هزار میلیارد ریال است.

وی اظهار داشت: اعتبارات هزینه ای دستگاه های استان حدود هشت هزار میلیارد تومان بود که این اعتبارات جدا از اعتبارات عمرانی است و طی سال جاری از نظر وصولی درآمدها عملکرد خوبی داشته ایم.

وی با عنوان اینکه در حوزه شاخص های عمده بازار، وضعیت نرخ تورم منتهی مهر ماه در استان ۲۵ درصد و پایین تر از نرخ ۲۷ درصدی کشور است، گفت: این درحالی که نرخ تورم وضعیت مناسبی ندارد.

غلامی راد، نرخ مشارکت اقتصادی را ۴۴.۷ درصد اعلام کرد و گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در کشور ۴۱ درصد و نرخ بیکاری در تابستان جاری ۷.۷ درصد بوده که این میزان در کشور بیش از ۹ درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران میزان شاغلان بخش کشاورزی استان را ۱۹ درصد بیان کرد و گفت: همچنین ۲۷.۸ درصد در بخش صنعت و ۵۳ درصد در بخش خدمات فعالیت دارند و نشان می دهد که ساختار اقتصاد استان به سمت بخش خدمات در حال حرکت است.

وی با عنوان اینکه از نظر منابع و مصارف بانکی سهم استان از سپرده های بانکی ۲.۵ درصد و رتبه ما ۶.۵ درصد است، گفت: سهم ما از تسهیلات نیز به همین میزان بوده در حالی که نسبت سپرده به تسهیلات در استان ۷۰ درصد است و نشان می دهد نسبت تسهیلات دهی در استان پایین است.

غلامی راد با تاکید بر اینکه وضعیت سپرده گذاری در استان مناسب نیست، یادآور شد: مازندران در برخی شاخص ها نیازمند رشد است و باید هدفگذاری مطلوبی در این زمینه صورت گیرد.

کد خبر: ۵۲٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha