۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
بایدن خود را به اشتباه رئیس جمهور امریکا نداند/ رسیدگی به شکایات هنوز شروع نشده است
ترامپ در پیامی توییتری:

بایدن خود را به اشتباه رئیس جمهور امریکا نداند/ رسیدگی به شکایات هنوز شروع نشده است

تلاش های ترامپ برای پیروزی در انتخابات ادامه دارد. او در این روزها در توییتر فعال است و چندین پیام در حساب توییترش قرار داده است. در آخرین پیام خطاب به بایدن نوشت: «بایدن نباید به اشتباه خود را رییس جمهور امریکا بداند، رسیدگی به شکایات قانونی هنوز شروع نشده است.»

بازار؛ گروه بین الملل: با وجود پیشگامی جو بایدن در تمامی ایالتهای کلیدی و نا موفق بودن شکایات ترامپ به دادگاه های ایالتی، دونالد ترامپ اعلام کرده است قصد کناره گیری ندارد . او قبل  در پیام توییتری خود خطاب  به رقیب نوشت: «جو بایدن نباید به اشتباه خود را رییس جمهوری امریکا بداند زیرا هنوز بررسی شکایتهای قانونی شروع نشده است و بدون شک این شکایتها باعث تغییر نتیجه نهایی انتخابات می شود.»

از طرف دیگر جو بایدن در سخنرانی روز گذشته خود با تاکید بر این مساله که در مسیر پیروزی قرار دارد و اطمینان دارد که در این مسیر پیروز است گفت:« ما تا اعلام نتیجه نهایی انتخابات صبر می کنیم  ولی باید در نظر داشته باشیم که در شرایط بحرانی کنونی ، هیچ زمانی برای هدر دادن و مقابله های حزبی  نداریم. امریکا در میانه بحران کرونا قرار دارد و در روزهای اخیر بیشترین شمار مبتلایان روزانه را داشت.»

وی در این سخنرانی تاکید کرد: «من  اولین کاندیدای حزب دموکرات هستم که از سال ۱۹۹۶ میلادی تا کنون توانسته ام در آریزونا پیروز شوم. از سال ۱۹۹۲ تا کنون هیچ یک از کاندیداهای حزب دموکرات در جورجیا پیروز نشده بودند و من از این مساله بسیار مفتخر هستم. ما دوباره توانستیم دیوار آبی را در میانه امریکا بازسازی کنیم. دیواری که چهار سال قبل از بین  رفت و دوباره توانستیم آن دیوار را بسازیم.»او در بخش دیگری از سخنانش گفت: «مردم با آرای خود به من امکان دادند تا در حوزه پاندمی کرونا، شرایط اقتصادی و تغییرات جوی وارد عمل شود و مشکلات را یکی یکی حل کنم.آنها خواستار کشوری یکپارچه هستند ومن در این مسیر حرکت می کنم.»

بایدن بالغ بر ۴ دهه عضو سنا بود
جو بایدن، کاندیدای ۷۷ ساله انتخابات امریکا فرزند یکی از خانواده های طبقه کارگر در پنسیلوانیا است و در صورتیکه بتواند به عنوان رییس جمهور وارد کاخ سفید شود، مسن ترین رییس جمهوری در تاریخ امریکا خواهد بود. او بالغ بر چهار دهه به عنوان سناتور در امریکا فعالیت کرده است و هشت سال در دوره ریاست جمهوری امریکا، معاون رییس جمهور بود. او با شعار یکپارچه سازی آمریکا وارد رقابتهای انتخاباتی شد و کاملا هریس، سناتور ایالت کالیفرنیا را به عنوان معاون خود معرفی کرد. جو بایدن به عنوان یکی از میانه رو ترین اعضای حزب دموکرات معرفی شده است.

کاملا هریس اولین زنی خواهد بود که به عنوان معاون رییس جمهور در امریکا فعالیت می کند. او اولین زن رنگین پوست و با اصالت هندی- افریقایی است که وارد کاخ سفید می شود.

سی ان ان نوشت: «حضور کاملا هریس در این سمت، شانس حضور وی در رقابتهای ریاست جمهوری آتی آمریکا را افزایش می دهد. به همین دلیل است که حضور بایدن در این دوره به عنوان رییس جمهور و حضور کاملا هریس به عنوان معاونش را از دیگر رقابتهای ریاست جمهوری در امریکا متمایز کرده است.»

ترامپ اولین رییس جمهوری در امریکا است که از سال ۱۹۹۲ تا کنون نتوانسته است برای دور دوم انتخاب شود و به گفته منابع آگاه در کاخ سفید این مساله یکی از دغدغه های اصلی دونالد ترامپ است.

رکوردشکنی بایدن در آرای مردمی
اما علاوه بر اینکه بایدن به عنوان مسن ترین رییس جمهوری امریکا وارد کاخ سفید خواهد شد، او به عنوان رییس جمهوری که بالاترین آرای مردمی را دارد نیز معرفی شده است. بالغ بر ۷۴ میلیون امریکایی در سال ۲۰۲۰ به جو بایدن رای داده اند که ۴ میلیون رای بیش از دونالد ترامپ است. اما شمار آرای ترامپ در سال جاری هم نسبت به سال قبل بیشتر بود. طبق آرای موجود بالغ بر ۱۴۷ میلیون نفر در انتخابات سال جاری شرکت کرده اند که بیش از ۱۰ میلیون بیش از شمار افراد شرکت کننده در انتخابات سال ۲۰۱۶ است.

سی ان ان در گزارش خود به این رکوردهای بایدن اشاره کرد و نوشت: «دونالد ترامپ همچنان برای شکایت از بایدن مصر است با وجود اینکه هیچ مدرکی دال بر تقلب گسترده در انتخابات وجود ندارد. او اعلام کرده است حتی اگر جو بایدن بیش از ۲۷۰ رای الکترال به دست بیاورد، ترامپ او را رییس جمهوری منتخب نمی داند و قصد کناره گیری از قدرت را ندارد. انتظار می رود حزب جمهوری خواه به مخالفت با او بپردازد و راه حزب را از رییس جمهوری که قصد برهم زدن آرامش کشور را دارد، جدا کند.»

لازم به ذکر است تا کنون چندین نفر از اعضای حزب جمهوری خواه از جمله «لیندسی گراهام» به حمایت از دونالد ترامپ پرداختند و خواستار رسیدگی قانونی به مساله انتخابات شده اند. به نظر می رسد این دوره پر تنش در فضای سیاسی امریکا تا زمانیکه نتیجه نهایی انتخابات اعلام شود، ادامه داشته باشد.سوالی که این روزها رسانه های غربی می پرسند این است که شمارش آرا تا چه زمانی قرار است ادامه پیدا کند و در زمانی می توان با اطمینان در مورد پیروزی جو بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰ صحبت کرد؟

کد خبر: ۵۲٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha