۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
«بایدن» رئیس جمهور آمریکا شد/ موافقت مشروط ترامپ با انتقال قدرت/ اعضای کلیدی کابینه بایدن/ نتانیاهو: بایدن مقابل ایران مثل ترامپ باشد
آخرین اخبار انتخابات آمریکا؛در حال بروزرسانی

«بایدن» رئیس جمهور آمریکا شد/ موافقت مشروط ترامپ با انتقال قدرت/ اعضای کلیدی کابینه بایدن/ نتانیاهو: بایدن مقابل ایران مثل ترامپ باشد

رسانه های آمریکا از جمله «سی ان ان» و «فاکس نیوز» «جو بایدن» را پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی کردند.

بازار؛ گروه بین الملل: «جو بایدن» در حالی خود را پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواند که دونالد ترامپ هنوز شکست خود را نپذیرفته است.

آخرین اخبار نتایج انتخابات آمریکا در ادامه به روزرسانی می شود.

۰۱:۱۵: ارائه دادخواست تیم ترامپ به دادگاه در روز دوشنبه

شبکه «فاکس‌نیوز» به نقل از یک منبع ارشد در کاخ سفید گزارش داد که تیم حقوقی ترامپ روز دوشنبه دادخواستی را برای زیر سوال بردن شفافیت روند شمارش آراء، به دادگاه ارائه می‌کند.

۰۱:۱۰: موافقت مشروط ترامپ با انتقال مسالمت‌آمیز قدرت

فاکس نیوز، به نقل از منابع کاخ سفید: ترامپ به محض اطمینان از عدم شانس پیروزی ، شکست خود را پذیرفته و تعهد می‌کند، قدرت را منتقل کند.

۰۰:۵۵: نتانیاهو: امیدواریم بایدن نیز سیاست ترامپ در قبال ایران را دنبال کند

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی انتخاب جو بایدن، نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موضع‌گیری اعضای حزب لیکود را در مورد پیروزی وی در انتخابات ۲۰۲۰ مشخص کرد و گفت: امیدواریم که جو بایدن نیز بتواند سیاست خارجی ترامپ از جمله سیاست آمریکا در قبال ایران و همچنین پیشبرد عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی را در پیش گیرد.

۰۰:۳۶:محمد بن زاید بن سلطان آل نهیان، ولیعهد امارات عربی متحده با انتشار پیامی در صفحه توئیترش پیروزی جو بایدن و کامالا هریس را تبریک گفت.

وی در پیام خود برای رئیس‌جمهوری آینده آمریکا و معاونش آرزوی موفقیت کرده است.

۰۰:۱۳(یکشنبه ۱۷ آبان) تظاهرات طرفداران ترامپ در شهرهای آمریکا

بلومبرگ: طرفداران ترامپ در شهرهای آتلانتا، فونیکس و واشنگتن تظاهرات کرده‌ و شعار می‎د‎هند: «تقلب را متوقف کنید.»

۲۳:۱۲: واکنش کشورهای عربی به نتیجه انتخابات آمریکا

‏امیر قطر بعنوان اولین رئیس یک دولت عربی با تبریک پیروزی بایدن و هریس گفت.

او گفت: ما منتظر کار مشترک و تحکیم بیشتر دوستی بین دو کشور هستیم.

۲۳:۱۰:سکوت معنی‌دار نتانیاهو ومتحدان عربش در تبریک به بایدن

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برخی حکام عرب حاشیه خلیج فارس با وجود اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تاکنون نسبت به پیرزی بایدن و شکست دونالد ترامپ سکوت اختیار کرده‌اند.

۲۲:۵۷: مدیران توییتر با ویرایش حساب شخصی پرزیدنت ترامپ در توییتر، عنوان رئیس جمهوری را از حساب وی برداشتند و وی را به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور امریکا معرفی کردند!

۲۲:۵۵: پیام جالب توییتر در واکنش به اعلام پیروزی ترامپ

توییتر در پیامی زیر توییت دونالد ترامپ که اعلام پیروزی در انتخابات کرده بود نوشت: زمانی که این توییت منتشر شده منابع رسمی هنوز پایان رقابت انتخاباتی (به نفع بایدن) را اعلام نکرده بودند.

۲۲:۵۰: تبریک نخستین مقام جهان عرب به جو بایدن

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر، به عنوان نخستین رهبر عرب و در سایه سکوت رهبران دیگر کشورهای عربی، پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را تبریک گفت.

۲۲:۱۶: «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان ضمن تبریک پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا خطاب به او تاکید کرد: آلمان در انتظار همکاری مشترک با رییس جمهور منتخب جو بایدن است. همکاری بین قاره‌ای ما برای روبه‌رو شدن با چالش‌های امروز جهانی، غیر قابل جایگزینی است

۲۲:۱۵: «میت رامنی» اولین سناتور جمهوری خواه به بایدن و هریس تبریک گفت.

رامنی کاندید جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۱۲ بود که به اوباما و بایدن باخت.

۲۲:۱۳: بایدن امشب برای مردم آمریکا سخنرانی تلویزیونی می‌کند

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، ساعت هشت امشب به وقت محلی (چهار و نیم بامداد به وقت تهران) برای مردم آمریکا سخنرانی زنده تلویزیونی خواهد داشت.

ستاد بایدن اعلام کرده که کاملا هریس، معاون منتخب هم همراه بایدن خواهد بود.

۲۲:۱۰: «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را روزی نیک برای اروپا و آمریکا خواند و گفت: بی صبرانه منتظر کار با دولت جدید آمریکا برای بازسازی همکاری‌های دو طرف است.

۲۲:۰۲: پیام اوباما بعد از انتخاب شدن جو بایدن: از این لحظه لذت ببرید، اما همچنان به مشارکت ادامه دهید. به دوستانم جو بایدن و کامالا هریس، رئیس جمهوری و معاون رئیس جمهوری بعدی آمریکا تبریک می‌گویم.

کاریکاتوری که آلمانی‌ها از شکست ترامپ و خروج او از کاخ سفید منتشر کردند

۲۱:۴۵:«کاملا هریس»، معاون بایدن هم عبارت «معاون رئیس‌جمهوری منتخب» را به بیوگرافی خود در توییتر افزود.

کاملا هریس اکنون به سمت معاون رئیس جمهوری منتخب آمریکا رسیده است. او علاوه بر این که نخستین زن است که به چنین مقامی رسیده، نخستین زن مهاجر (مادر هندی) و نخستین زن آفریقایی تبار (پدر جامائیکایی) است که به این مقام می‌رسد. در کنار این القاب تاریخی برای زنان آمریکا، همسر هریس، داگلاس ایمهاف هم نخستین مرد آمریکایی خواهد شد که به عنوان لقب همسر دوم آمریکا می‌رسد.

این پست که همچون سمت بانوی اول یک لقب تشریفاتی است، تاکنون همواره تحت عنوان «بانوی دوم» به همسران معاونان رئیس جمهوری اطلاق می‌شده است.

هم اکنون بانوی دوم، همسر مایک پنس، معاون دونالد ترامپ است. جالب این که بانوی دوم سابق هم کسی نیست جز جیل بایدن،‌همسر جو بایدن که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما این سمت را یدک می کشید و حالا به عنوان بانوی اول یک بار دیگر وارد کاخ‌سفید خواهد شد.

۲۱:۴۳: سندرز خواستار ادامه سازماندهی مردمی پس از پیروزی بایدن شد

سناتور برنی سندرز در واکنش به اعلام پیروزی جو بایدن بر دونالد ترامپ در توئیتی نوشت:

اکنون با ادامه سازماندهی مردمی بیایید دولتی بسازیم که برای همه و نه برای افراد معدودی کار کند.

بیایید کشوری بسازیم که بر پایه عدالت بنا شده باشد نه طمع و تعصب.

می خواهم به همه کسانی که برای رقم ردن این روز تاریخی زحمت کشیده اند، تبریک بگویم.

۲۱:۳۵: اعضای کلیدی کابینه بایدن چه کسانی خواهند بود؟

برای آشنایی با اعضای کلیدی احتمالی کابینه «جو بایدن» گزارش بازار را در اینجا بخوانید.

۲۱:۳۲: نخست وزیر انگلیس ضمن تبریک پیروزی جو بایدن گفت که لندن آماده همکاری دوجانبه است.

۲۱:۲۵:حرکت مردم واشنگتن به سوی کاخ سفید برای حضور در جشن پیروزی بایدن و هریس.

۲۱:۲۰: رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ می‌گوید چهار شاهد عینی ازتخلفات در انتخابات دارد. او می‌گوید دونالد ترامپ از حق شمارش آرا که حق قانونی او است محروم شد.

به گفته او دادگاه می‌تواند کل انتخابات را باطل کند یا بعضی از آرای شعب خاص. جولیانی اعلام کرده که اگر آرای مشکل‌دار باطل شود نتیجه انتخابات تغییر خواهد کرد.

جولیانی گفته از نظر ریاضی غیرممکن است که دونالد ترامپ در انتخابات جلو بود و ناگهان عقب افتاد.

او گفته در پنسیلوانیا ترامپ به وضوح جلو بوده است و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد مرده رای داده‌اند.

۲۱:۱۷: استقبال آلمان از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان با استقبال از مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا در توییتی نوشت:
ما مشتاقانه منتظر همکاری با دولت بعدی ایالات متحده هستیم. ما می خواهیم در همکاری های خود برای آغاز مناسبات جدید دو سوی آتلانتیک و یک معامله جدید سرمایه گذاری کنیم.

۲۱:۱۲: اعضای کلیدی کابینه بایدن چه کسانی خواهند بود؟

برای آشنایی با اعضای کلیدی احتمالی کابینه «جو بایدن» گزارش بازار را در اینجا بخوانید.

۲۱:۱۰: مردم تورنتو هم بعد از رفتن ترامپ شادی کردند

بعد از اعلام نتایج انتخابات آمریکا و پیروزی جو بایدن، مردم در کانادا با شیپور و کاسه بشقاب روی تراس خانه‌ها آمده و خوشحالی می‌کنند.

۲۱:۰۷: بیانیه ترامپ پس از اعلام پیروزی بایدن توسط رسانه‌ها

همه ما می‌دانیم که جو بایدن برای اینکه به نادرستی خود را پیروز نشان دهد، عجله می‌کند و متحدان رسانه‌ای او نیز به شدت تلاش می‌کنند که کمکش کنند. آنها نمی‌خواهند حقیقت برملا شود. حقیقت ساده اینجاست که این انتخابات هنوز با تمام شدن فاصله زیادی دارد. جو بایدن رسماََ برنده هیچ ایالتی اعلام نشده، چه برسد به اینکه برنده ایالت‌های کلیدی که به بازشماری آراء رفته‌اند یا ایالت‌هایی که ستاد ما چالش‌های حقوقی مشروع ارائه داده که می‌تواند برنده نهایی را تعیین کند.

برای نمونه در پنسیلوانیا، ناظران قانونی ما اجازه دسترسی معنادار برای نظارت بر روند شمارش آراء را پیدا نکردند. آراء قانونی تصمیم می‌گیرند که چه کسی رئیس‌جمهور است، نه رسانه‌های خبری.

ستاد ما از روز دوشنبه پیگیرد قانونی پرونده ما در دادگاه را آغاز می‌کند تا مطمئن شود قوانین انتخاباتی کاملا رعایت شوند و پیروز حقیقی مشخص شود. مردم آمریکا شایسته انتخابات صادقانه هستند، این یعنی که شمارش تمام آراء قانونی و نه شمارش آراء غیرقانونی. این تنها راه برای مطمئن شدن از این است که افکار عمومی به انتخابات ما اعتماد کامل دارند.

هنوز هم مبهوت‌کننده است که ستاد بایدن با اصول بنیادین مخالفت می‌کند و می‌خواهد رأی‌هایی شمرده شود که جعلی و ساختگی هستند یا توسط رأی‌دهندگان غیرواجد شرایط یا مُردگان انداخته شده‌اند. فقط حزبی که مشغول اقدام نادرست است، به صورت غیرقانونی ناظران را از اتاق شمارش آراء بیرون می‌کند و در دادگاه می‌جنگد تا مانع دسترسی آنها شود.

پس بایدن در حال مخفی کردن چه چیزی است؟ من تا زمانی که مردم آمریکا آرائ درستی را که لایق آن هستند شمارش شود و تا زمانی که دموکراسی بطلبد، توقف نمی‌کنم.

۲۱:۰۶: هیلاری کلینتون:

رأی‌دهندگان حرفشان را زده‌اند و جو بایدن و کامالا هریس را به عنوان رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور آینده ما انتخاب کرده‌اند.

۲۰:۵۵: سی‌ان‌ان: ترامپ هیچ برنامه‌ای برای دعوت از بایدن به کاخ سفید ندارد.

۲۰:۵۳: تبریک و توصیه ایهود باراک به جو بایدن

ایهود باراک، وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی و از مخالفان فعلی بنیامین نتانیاهو، در توییتی ضمن تبریک به جو بایدن برای پیروزی در انتخابات آمریکا به او توصیه کرد پیش از انجام هر اقدامی خوب فکر کند و اوضاع را ارزیابی کند چون ممکن است با آتش بازی کند.

او در عین حال بایدن را فردی دوستدار اسرائیل  توصیف کرده و او را برای آنانی که به فکر اسرائیل هستند بسیار مناسب دانست، که می‌تواند برای اسرائیل بسیاری از مسائل را که طی چند سال اخیر از دست رفته است به ارمغان بیاورد.

۲۰:۵۰: بایدن رسما اعلام پیروزی کرد

بایدن: آمریکا، افتخار می‌کنم که شما من را برای هدایت کشور بزرگ‌مان انتخاب کردید. کار پیش روی ما سخت خواهد بود، اما من این را به شما قول می‌دهم: چه به من رأی داده باشید یا نه، من رئیس جمهور همه آمریکایی‌ها خواهم بود.

۲۰:۴۸: «نانسی پلوسی»، رییس مجلس نمایندگان آمریکا: انتخاب بایدن طلوع یک روز امید جدید برای آمریکا است.

۲۰:۴۷: «کاملا هریس» پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: بیاییم کار را آغاز کنیم.

۲۰:۴۴: جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، به عنوان اولین مقام رسمی در جهان، پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به وی تبریک گفت.

۲۰:۴۲: تیم حقوقی ترامپ:

ناظران ما در پنسیلوانیا اجازه دسترسی و نظارت بر شمارش آرا در این ایالت را نداشته‌اند

اسامی برخی افراد درگذشته در میان کسانی که رای آنها به صندوق ریخته شده وجود دارد.
رای‌گیری در پنسیلوانیا با شیوه‌های غیر ایمن انجام شده است و ما به برخی صندوق‌های رای مشکوکیم.

۲۰:۳۸: جو بایدن عبارت رئیس‌جمهور منتخب را به بیوگرافی خود در توییتر افزود.

۲۰:۳۶: «کاملا هریس» اولین معاون زن تاریخ آمریکا شد

او همچنین اولین سیاه پوست و اولین آسیایی‌تبار است که به این سمت انتخاب شده است.

هریس پیشتر گفته است که هویت او به تنهایی باعث می‌شود که برای نمایندگی کردن به حاشیه‌رانده‌شده‌ها مناسب باشد.

او در توییتر به مخاطبان خود گفت: این انتخابات خیلی بیشتر از رای دادن به جو بایدن یا من است. این به روح آمریکا و تمایل ما برای مبارزه برای آن برمی‌گردد.

۲۰:۲۸: آخرین نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

 بایدن: ۲۹۰ رای الکترال
ترامپ: ۲۱۴ رای الکترال

۲۰:۲۷:ترامپ مشغول بازی گلف است!

در حالی که رسانه‌های مهم جهان با اعلام قطعی نتایج شمارش آرا در پنسیلوانیا بایدن را رییس جمهوری بعدی آمریکا معرفی کردند، ترامپ از ساعتی پیش به یک زمین گلف در ایالت ویرجینیا رفته و مشغول بازی است

۲۰:۲۵: فاکس نیوز هم بایدن را رئیس جمهور آمریکا معرفی کرد

۲۰:۲۵: دونالد ترامپ، از پذیرش پیروزی بایدن خودداری کرد و اظهار داشت که انتخابات هنوز با پایان خود فاصله دارد

۲۰:۰۷: آخرین نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

 بایدن: ۲۸۴ رای الکترال
ترامپ: ۲۱۴ رای الکترال

۲۰:۰۵: شبکه خبری ای‌بی‌سی هم بایدن را برنده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواند.

۲۰:۰۰: سی ان ان از پیروزی بایدن در انتخابات خبر داد

۱۹:۴۳: ترامپ فاصله خود را با بایدن در آریزونا کاهش داد

با شمارش تعداد بیشتری از آرا در ایالت آریزونا، برتری بایدن بر ترامپ ۱۸۹۸ رای کم شد و به ۲۷۹۶۳ رسید.

۱۹:۴۰: فاکس نیوز: سخنگوی ملی حزب جمهوریخواه آمریکا دقایقی پیش اعلام کرد: مشکل نرم افزار رایانه‌ای علاوه بر ایالت میشیگان در نواحی مختلف ایالت جورجیا هم وجود داشته است.

 هزاران رای پاک مردم آمریکا برای ترامپ به نام بایدن ثبت شده است !

۱۹:۱۸: مایک پنس کجاست؟

مایک پنس، معاون دونالد ترامپ و همراه انتخاباتی او سه روز است که در انظار عمومی ظاهر نشده. او روز پنج‌شنبه در نطق‌ ترامپ کنار رئیس جمهور آمریکا نبود.

به گزارش ان‌بی‌سی در سه روز گذشته برنامه‌ای از حضور علنی در تقویمش نبوده و تا کنون برای شنبه و یکشنبه هم برنامه‌ای اعلام نکرده است.

مایک پنس روز جمعه بیانیه‌ای در حمایت از ترامپ و ادعاهایش نداد و پستی هم در شبکه‌های اجتماعی نگذاشت. به گزارش رسانه‌ها دفتر پنس در پاسخ به این سوال که او کجاست سکوت کرده است. او که رئیس کارگروه ویژه مقابله با کرونا در آمریکا است در جلسات اخیر شرکت نکرده در حالی که آمار بیماری و مرگ به شدت افزایش یافته است.

با وجود این یک «منبع آگاه» به ان‌بی‌سی گفته که پنس در کاخ سفید فعال است و هم‌زمان از طرف کارزار انتخاباتی ترامپ در حال مذاکره با حامیان مالی برای تامین هزینه شکایات حقوقی اوست.

۱۹:۱۵ترامپ: با اختلاف زیاد در این انتخابات پیروز شدم!

دونالد ترامپ در پیامی توئیتری گفت من در این انتخابات پیروز شدم،‌ با اختلاف زیاد!

همچنین ستاد ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد ادعای پیروزی بایدن مبتنی بر نتایج آرای چهار ایالتی است که شمارش آرا در آنها به پایان نرسیده است و بنابراین ادعایی نادرست است.

۱۹:۰۰: اخبار خوشحال کننده از پنسیلوانیا برای ستاد بایدن

ستاد بایدن خبر داد که بزودی اخبار خوشحال کننده‌ای از پنسیلوانیا خواهد آمد

در حالی که تنها ۵۰ هزار رای شمارش نشده در ایالت پنسیلوانیا باقی مانده، بایدن با حدود ۲۹ هزار رای از ترامپ پیش است.

۱۸:۵۵: نشست خبری «بزرگ» تیم حقوقی ترامپ درباره نتایج انتخابات!

رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد تیم حقوقی او امروز ساعت ۱۱:۳۰ به وقت محلی (ساعت ۸ به وقت تهران) در فیلادلفیا «نشست خبری بزرگی» خواهند داشت!

۱۷:۰۵: ترامپ: رأی‌های غیرقانونی در «پنسیلوانیا» پیروزی را از من گرفت

ترامپ اعلام کرد، ده‌ها هزار رأی غیرقانونی در پنسیلوانیا نتیجه انتخابات را تغییر داد و پیروزی را از او گرفت.

۱۶:۵۴: اختلاف بایدن با ترامپ در ایالت جورجیا افزایش یافت و به ۷۲۴۸ رای رسید

۱۶:۳۰: تیم بایدن در حال تعیین پست‌های کلیدی کاخ سفید

نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به پیشتازی جو بایدن از دونالد ترامپ در ایالت‌های کلیدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، از افزایش گفتگوهای تیم مشاور این نامزد حزب دموکرات برای تعیین پست‌های کلیدی کاخ سفید خبر داد.

۱۳:۱۵: ساعت بعد از ۴ صبح شنبه به وقت سواحل شرقی آمریکا

جورجیا بایدن مثبت ۷۲۴۸ رای
پنسیلوانیا بایدن مثبت ۲۸۶۳۳ رای
آریزونا بایدن مثبت ۲۹۸۰۰ رای
نوادا بایدن مثبت ۲۲۶۵۲ رای

۱۳:۱۲: ترامپ ترغیب به پذیرش شکست می‌شود

 پولیتیکو در گزارشی با اشاره به پیشتازی بایدن در ایالت های کلیدی همچون پنسیلوانیا و جورجیا، نوشت: به جز اندکی از افراد نزدیک به ترامپ، سایر مشاوران وی او را ترغیب به پذیرفتن و آماده شدن برای شکست می کنند.

۱۱:۵۱: افزایش فاصله بایدن و ترامپ در «جورجیا»

مرکز تحقیقات ادیسون گزارش کرد، بایدن اختلاف خود با ترامپ در ایالت جورجیا را به ۷۲۴۸ رأی رسانده است. اختلاف پیشین ۴۰۲۰ رأی بود. این ایالت ۱۶ رأی الکترال دارد.

۱۱:۴۸: رشد وال استریت بر خلاف پیش بینی ترامپ

با افزایش شانس پیروزی بایدن در رقابتهای انتخاباتی سال ۲۰۲۰ همه نگاه ها به وال استریت و بازار سهام امریکا بود. دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا در طول رقابتهای انتخاباتی  از رشد بازار سهام امریکا به عنوان نشانه عملکرد خوب خود در عرصه اقتصادی نام می برد و بارها بیان کرده بود در صورتی که بایدن در انتخابات پیروز شود بازار سهام وال استریت سقوط می کند و اقتصاد کشور با چالشهای بیشتری روبرو می شود. اما این پیش بینی ترامپ هم مانند پیش بینی های دیگرش درست از کار نیامد و از روز پنج شنبه که شانس بایدن برای پیروزی در انتخابات افزایش یافت ارزش سهام  در امریکا هم رشد کرد.

۱۱:۳۴: سندرز: بایدن رئیس‌جمهور آمریکاست؛ نبرد دموکرات‌ها هنوز به پایان نرسیده

سناتور دموکرات ایالت «ورمونت»: به نظر می‌رسد بایدن در مسیر کسب آراء‌ الکترال پنسیلوانیا، جورجیا، آریزونا و نواداست و رئیس‌جمهور بعدی ما خواهد شد.

نبرد ما به پایان نرسیده است و تازه شروع شده است. ما دستاورد زیادی داشتیم اما اقدامات زیادی باید انجام شود.

۱۱:۲۲: محافظه کاران از ترامپ فاصله می‌گیرند

رسانه‌های وابسته به رابرت مرداک از ساعاتی قبل لحن خبرهای خود را با محوریت پیروزی بایدن تغییر داده‌اند. فاکس‌نیوز، وال‌استریت‌ژورنال و نیویورک پست جزو این رسانه‌ها هستند. مرداک یکی از مهم‌ترین حامیان ترامپ بوده است.

۱۱:۱۳: طرفداران ترامپ در ایالتهای مختلف آمریکا با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته «دزدی را متوقف کنید» اعتراض خود را به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان دادند.

۰۸:۰۰: ترامپ: شب انتخابات پیشتاز بودم اما این پیشتازی با گذشت روزها به طور معجزه‌آسایی از بین رفت

ترامپ در پیام توییتری: در اواخر شب انتخابات در تمامی این ایالت‌ها پیشتازی بزرگی داشتم اما با گذشت روزها به طور معجزه آسایی شاهد از بین رفتن پیشنازی بودیم. شاید این پیشتازی با پیشبردن روند قانونی‌مان دوباره بازگردد.

۰۸:۰۰فاصله بایدن با ترامپ در پنسیلوانیا به حدود ۲۲ هزار رای رسید.

۰۷:۰۰: بایدن: ما پیروز انتخابات خواهیم شد

صبر و آرامش خود را حفظ کنید، می‌دانم شمارش آراء کند پیش می‌رود اما این نمایانگر تعداد بالای آراء‌ است.

افرادی هستند که می‌خواهند شمارش آراء‌ متوقف شود، من چنین اجازه‌ای نمی‌دهم. ما در جورجیا عقب بودیم، الان پیشتازیم و در این ایالت پیروز خواهیم شد. در پنسیلوانیا عقب بودیم و در پنسیلوانیا پیروز می‌شویم. من در مسیر کسب بیش از ۳۰۰ رأی الکترال قرار دارم. ما رأی ۷۴ میلیون آمریکایی را به دست آوردیم و این بزرگترین رقم در تاریخ انتخابات آمریکا محسوب می‌شود و ما پیروز خواهیم شد.

ما در سه ایالت پنسیلوانیا، آریزونا و نوادا پیروز می‌شویم و دیوار آبی (دموکرات‌ها) را بازسازی خواهیم کرد. من اولین نماینده دموکرات‌ها خواهم بود که ظرف ۴۰ سال در آریزونا پیروز خواهم شد. اگرچه هنوز اعلام نهایی پیروزی نکرده‌ایم اما ما در این رقابت پیروز می‌شویم.

شاید ما در خصوص مسائل زیادی اختلاف داشته باشیم اما بیایید خشم و خشونت را پشت سر بگذاریم. در همان روز اول طرحی را برای رویارویی و مقابله با شیوع کرونا آماده خواهیم کرد. امیدوارم فردا نیز برای مردم آمریکا صحبت کنم.

۰۱:۰۰:جمهوری‌خواهان پنسیلوانیا به دیوان عالی آمریکا متوسل می‌شوند

یورونیوز گزارش داد: جمهوری‌خواهان پنسیلوانیا به دیوان عالی ایالات متحده متوسل می‌شوند تا تقاضای تفکیک آرای پستی که پس از روز انتخابات می‌رسند ارائه کنند.

مقام‌های ارشد برگزاری انتخابات در این ایالت پیش از این دستور داده بودند که این آرا جدا نگه داشته شوند.

۰۰:۳۵:احتمال پیروزی بایدن با ۳۰۶ الکترال

بایدن ایالت‌هایی که در آن‌ها عقب بود را با آرای پستی از آن خود کرد و اگر نتیجه با همین نسبتْ نهایی شود او با ۳۰۶ الکترال در برابر ترامپ با ۲۱۴ الکترال پیروز خواهد شد.

۰۰:۳۰:نیروهای امنیتی در محل سکونت بایدن مستقر شدند

شبکه سی‌ان‌ان از استقرار بیشتر نیروهای سرویس مخفی ایالات متحده در محل سکونت وی خبر داد.

این مطلب از سوی دو منبع امنیتی به سی‌ان‌ان تائید شده است.
یکی از این منابع اعلام کرد که از هفته گذشته یک تیم امنیتی برای حفاظت از بایدن به حالت آماده باش درآمده است. به گفته وی این تدابیر مطابق با برنامه صورت گرفته و حامل پیام خاصی نیست.

این مقام امنیتی که نامش ذکر نشده است ،‌ گفت که افزایش تدابیر امنیتی به طور معمول در جریان انتخابات افزایش می یابد، اما سرویس مخفی ایالات متحده تلاش کرده تا با احتیاط رفتار کند که درباره نتیجه انتخابات سوء برداشت نشود.

۰۰:۱۳(شنبه ۱۷ آبان) یک پیروزی دیگر برای دموکراتها در جورجیا

کارولین بوردو از جورجیا با شکست راب وودال جمهوری خواه توانست از حوزه انتخابیه هفتم وارد مجلس نمایندگان آمریکا شود.

دموکراتها در ایالت آریزونا هم کرسی سنا را کسب کرده بودند. این ایالت سالیان متمادی در قبضه سناتور «مک کین» از حزب جمهوری خواه بود که درگذشت. این ایالت به جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری رای می دادند که در انتخابات جاری به «جو بایدن» رأی دادند.

اخبار و تحولات مرتبط با نتایج انتخابات آمریکا در روزهای پیش از طریق این دو لینک قابل دسترسی است. لینک دوم.

کد خبر: ۵۲٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha