۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
شاغلان در کاخ سفید نگران شغل خود هستند
با افزایش احتمال شکست ترامپ؛

شاغلان در کاخ سفید نگران شغل خود هستند

این انتخابات پر حاشیه به آخرین روزهای خود نزدیک می شود و ما منتظر دریافت نتیجه آن هستیم. ولی با توجه به نتایج شمارش آرای انتخابات تا کنون نمی توان امیدی به پیروزی ترامپ داشت و اعضای دولت و اعضای کمپین هم این مساله را متوجه شده اند. آنها نگران شغل بعدی خود هستند.

بازار؛ گروه بین الملل: پر حاشیه ترین انتخابات ریاست جمهوری امریکا به آخرین مراحل خود نزدیک می شود ولی همچمان خبرهای رسیده از کاخ سفید نشان می دهد دونالد ترامپ برنامه ای برای کناره گیری ندارد و خواستار شمارش مجدد آرا در ایالتهایی است که فاصله او با کاندیدای حزب دمرکرات جو بایدن کم است. طبق قانون امریکا اگر فاصله آرای دو کاندیدا در یک ایالت کمتر از ۰.۵ درصد باشد، هر یک از دو کاندیدا می توانند درخواست شمارش مجدد آرا را مطرح کنند.

خبرنگار سی ان ان در کاخ سفید در مورد وضعیت کمپین ترامپ گفت:« اخبار رسیده از کاخ سفید نشان دهنده وضعیت بحرانی است. گفته می شود اطرافیان ترامپ اطمینان داشتند که ترامپ با شخصیتی که از او می شناختند صد در صد پیروز انتخابات خواهد شد ولی با شمارش آرا و بی نتیجه بودن طرح شکایت از ایالتها به دادگاه های ایالتی، اوضاع پیچیده تر شد.»

او ادامه داد: «افرادی که در کمپین ترامپ یا در دولت او کار می کردند، حال نگران وضعیت شغلی خود هستند. آنها در دولت ترامپ کار می کردند و پیدا کردن شغلی دیگر در بخش خصوصی یا در دولت بعدی برای آنها بسیار سخت خواهد بود . این در حالیست که افرادی که در دولتهای عادی امریکا می کنند می توانند به سرعت و به راحتی شغل مناسبی پیدا کنند و فرصتهای زیادی در اختیار آنها است.»

ترامپ به توییت زدن ادامه می دهد
مساله دیگری که  وجود دارد تداوم سیاست قبلی ترامپ مبنی بر توییت زدن های پی در پی و بی پایه و اساس توسط شخص رییس جمهوری امریکا است. توییت هایی که در همه آنها ادعای تقلب گسترده در انتخابات مطرح شده است و جنگ برای پس گیری انتخابات دزدیده شده از ترامپ به عنوان اصلی که مورد تایید ترامپ است معرفی شده است. نکته جالب این است که توییت های اخیر ترامپ لحنی آرام تر نسبت به توییت های قبلی داشته است و به گفته سی ان ان به نظر می رسد فردی اقدام به نظارت بر توییت های ترامپ کرده است. سیاستی که طی چهار سالی که او رییس جمهور امریکا بود اتفاق نیافتاد و باعث شد تا شخص اول کشور امریکا مسایلی را مطرح کند ک بعضا وجهه قانونی و سیاسی نداشته است.

مساله دیگر تاکید کمپین ترامپ بر شکایت کردن از نتیجه شمارش آرا در شماری از ایالتها است. سی ان ان گفت: «به نظر می رسد ترامپ از تیم حقوقی خود بسیار ناراضی است و بر این باور است که آنها توانایی احقاق حقوق او را ندارند. او تیم حقوقی خور را ضعیف می داند ولی مساله مهم این است که تیم حقوقی بر مبنای یک فرضیه و بدون ارایه مدرک معتبر هیچ کاری از پیش نمی برند. ترامپ مدرکی برای اثبات ادعای خود ندارد و به همین دلیل هم راه به جایی نخواهد برد.»

بایدن اطمینان دارد که پیروز خواهد شد
در طرف دیگر این رقابت جو بایدن قرار دارد که به پیروزی خود اعتماد دارد ولی در تمامی سخنرانی هایی که از روز انتخابات تا کنون انجام داده است مردم را دعوت به آرامش و صبر کرده است. او روز گذشته هم یک سخنرانی انجام داد و گفت: «من اطمینان دارم در این رقابتها پیروز می شوم ولی برای اعلام نتیجه رسمی و شمارش تمامی آرا باید صبر کرد. وی حل مساله کرونا ، حل مساله نژادپرستی و تلاش برای یکپارچه کردن امریکا را اصلی ترین برنامه خود معرفی کرد.»

سی ان ان  اعلام کرد: «بایدن نتایج شمارش آرا را از خانه پیگیری می کند. او در کنار اعضای خانواده خود است و با مشاوران و اعضای کلیدی کمپین خود در ارتباط است.»  این رسانه در مورد سخنرانی بایدن گفت: «او در سخنرانی خود مسایل مهمی را مطرح کرد و برنامه هایی را اعلام کرد که می تواند کشور را به سمت  و سوی بهتری هدایت کند. برای ما که چهار سال به سخنرانی های پر از حاشیه دونالد ترامپ عادت کرده بودیم، شنیدن یک سخنرانی معقول و مطرح شدن مسایلی که مبتلا به جامعه است کمی غیر عادی است. به نظر می رسد با روی کار آمدن بایدن به عنوان رییس جمهور می توانیم به شرایط آرام تر و معقول تری بازگردیم و به فردی که به عنوان رییس جمهور، ادامه کشور را بر عهده دارد اعتماد کنیم.»

اما با وجود اینکه هنوز نتیجه رسمی آرا مشخص نشده است، جلسات زیادی برای اطلاع یافتن بایدن و تیم او از وضعیت کشور تشکیل شده است. یکی از این جلسات، در مورد وضعیت امریکا در زمینه شیوع بیماری کرونا و شمار مبتلایان و قربانیان است. او حل مساله کرونا را یکی از اصلی ترین و مهمترین برنامه های خود معرفی کرده است و مواجهه با واقعیت و رعایت اصول بهداشتی را راهی برای حل این معضل نامیده است.

سی ان ان در مورد دوره گذار دولت جدید هم مطالبی را بیان کرد  و تاکید کرد باید دولت جدید بتواند تیمی را برای دوره گذار معرفی کند و با همکاری دولت فعلی از تمامی مسایلی که در کشور وجود دارد آگاه شود. موضوعی که با وجود دونالد ترامپ در کاخ سفید و تاکید او مبنی بر عدم کناره گیری، کار بسیار سختی است.

کد خبر: ۵۲٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha