۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴
۷۰هکتار از اراضی کشاورزی زنجان به کشت زعفران اختصاص یافت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۷۰هکتار از اراضی کشاورزی زنجان به کشت زعفران اختصاص یافت

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: بیش از ۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت زعفران اختصاص یافته است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه  بیش از ۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان زیر کشت زعفران رفته است، گفت: کشت این گیاه برای کشاورزان استان بسیار سودمند است. 

وی با بیان اینکه زعفران از گیاهان دارویی است که به آب کمی نیاز دارد، اظهار کرد: زمان مصرف آب در این گیاه دارویی فصل پاییز است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه بیشترین عملکرد زعفران از سال سوم تا پنجم است، گفت: این استان آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیزی برای کشت زعفران دارد و دراین میان کشاورزان نسبت به کشت زعفران اقبال خوبی دارند. 

تاراسی تاکید کرد: به چند استان کشور هم زعفران استان صادر می شود و این محصول کشاورزی از نطر حمل و انبار داری بسیار به صرفه است. 

وی با بیان اینکه متوسط عملکرد زعفران در زنجان بیش از پنج کیلوگرم در هکتار است، ابراز داشت: زنجیره تولید زعفران حدود دو سال در استان راه اندازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: طی سال های اخیر اغلب کشاورزان زنجانی برای کاشت طلای سرخ رنگ ترغیب شدند  و در هفت شهرستان استان زنجان، زعفران کشت می شود. 

تاراسی تصریح کرد: این گیاه دارویی تنها درشهرستان طارم به علت آب و هوایی که دارد کشت نمی شود. 

کد خبر: ۵۲٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha