۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
رشد ۵ میلیون تومانی قیمت نگین زعفران در قالب خرید حمایتی
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد

رشد ۵ میلیون تومانی قیمت نگین زعفران در قالب خرید حمایتی

ساداتی‌نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: قیمت هر کیلوگرم زعفران از ۸ میلیون تومان به ۱۳ میلیون تومان در قالب خرید حمایتی افزایش داده شد تا رقابت و معاملات بالاتر از قیمت‌های تعیین شده انجام شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد ساداتی‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص بر طرف شدن مشکل خرید تضمینی زعفران، گفت: زعفران برای کشور یک محصول استراتژیک است که ۲۰۰ هزار نفر در زمینه تولید آن فعالیت می‌کنند.

نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زعفران به عنوان یک محصول ایرانی در بازار جهانی شناخته می‌شود، ادامه داد: متاسفانه در سال جاری قیمت هر کیلوگرم زعفران با هزینه تولید آن همخوانی نداشت و موجب کاهش انگیزه در کشاورزان شده بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس ماموریت کمیسیون کشاورزی موضوع خرید تضمینی زعفران دستور کار قرار گرفت و مذاکراتی را با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه انجام شد، تصریح کرد: بر اساس مذاکرات انجام شده توسط کمیسیون کشاورزی مجلس روز گذشته مقرر شد توسط سازمان تعاون خرید تضمینی زعفران انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه  خرید حمایتی زعفران با قیمت هر کیلوگرم نگین زعفران ۱۳ میلیون و هر کیلوگرم پوشال ۱۱ میلیون تومان انجام می‌شود، عنوان کرد: قیمت هر کیلوگرم  زعفران از ۸ میلیون تومان به ۱۳ میلیون تومان در قالب خرید حمایتی افزایش داده شد تا رقابت و معاملات بالاتر از قیمت‌های تعیین شده انجام شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: باید بخش خصوصی، تشکل‌ها، سازمان تعاون و بورس کالا شرایط جدیدی را متناسب با وضعیت کشاورزان برای خرید زعفران ایجاد کنند.

کد خبر: ۵۲٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha