۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
قطعی برق ۱۸۰ هزار مشترک/ محور اسالم - خلخال مسدود است
آخرین وضعیت بحران برف در گیلان؛

قطعی برق ۱۸۰ هزار مشترک/ محور اسالم - خلخال مسدود است

رشت – حدود سه روز از برف گیلان و بروز مشکلات برای اهالی این استان می‌گذرد و همچنان برق ۱۸۰ هزار مشترک و آب شماری از اهالی قطع است.

بازار- بارش برف که از دوشنبه در گیلان آغاز شد و ارتفاعات در برخی مناطق به بیش از یک متر و نیم رسیده است، مسدودشدن راه‌ها، قطع آب و برق را در پی داشت و چند کشته نیز روی دست استان گذاشته است.

ارسلان زارع استاندار گیلان درباره آخرین وضعیت استان گیلان، شمار قطعی برق در استان را بیش از ۱۸۰ هزار فقره اعلام کرد و می‌گوید: با تلاش گروه‌های برق، برق ۷۰ هزار مشترک وصل شد.

وی با بیان اینکه برق حدود ۱۸۰ هزار مشترک همچنان قطع است، فرسودگی و قدیمی بودن خطوط انتقال برق را از مشکلات بیان کرد و گفت: ارتفاع برف در برخی منابع به بیش از یک متر رسیده است.

ارتفاع یک متری برف در شهر رشت

زارع ادامه داد: در پی بارش برف سنگین سه روز گذشته، ارتفاع برف در برخی شهرها از جمله رشت به بیش از یک متر رسیده است.

استاندار گیلان با عنوان اینکه در جریان برف دو محور اصلی مسدود شده است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته محورهای اصلی به ویژه رودبار به رشت بازگشایی شده است و در حال حاضر جز محور اسالم به خلخال همه مسیرها باز است.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر تردد در محورهای گیلان به کندی صورت می‌گیرد از هموطنان و هم استانی‌ها خواست، از تردد در محورها و سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

تلاش برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده

محمدرضا نازک کار مدیرکل راهداری گیلان نیز با اشاره به تلاش راهداران برای بازگشایی مسیرهای مسدودشده، ارتفاع برف را در ارتفاعات تا مرز دو متر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تلاش برای بازگشایی برخی محورهای مسدودشده از جمله اسالم به خلخال ادامه دارد.

وی افزود: با تلاش نیروهای راهداری درصد بالایی از خودروهای گرفتارشده در برف و مانده در مسیرها آزادسازی شده اند و امروز نیز با عادی شدن شرایط، کار امدادرسانی و بازگشایی محورهای روستایی شتاب خواهد گرفت.

سید محسن حسینی مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان نیز با اشاره به قطع آب ۱۲ هزار مشترک گیلانی گفت: تاکنون آب آشامیدنی شش هزار مشترک وصل شده است.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۶۰ اکیپ امدادی در تلاش هستند تا نسبت به وصل کردن آب شرب مشترکانی که در حال حاضر آب آشامیدنی آنان قطع است، اقدام کنند.

وی درباره میزان خسارت وارده نیز گفت: این خسارت‌ها در دست بررسی و ارزیابی است.

اعلام آمادگی دولت برای جبران خسارت ها

در پی بروز بحران برف در استان گیلان، رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور، وزیر کشور و سازمان برنامه و بودجه خواستار تلاش ویژه برای حل مشکلات اهالی استان گیلان شدند. معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در تماس تلفنی با استاندار گیلان، برای جبران خسارت‌های ناشی از بارش برف در گیلان اعلام آمادگی کرد.

محمدباقر نوبخت سه شنبه شب در تماس با دکتر ارسلان زارع در جریان وضعیت امدادرسانی به مردم و میزان خسارت‌های وارده به تاسیسات و زیربناهای استان گیلان قرار گرفت. 

وی در این تماس تلفنی بر احصاء خسارت‌ها و ارسال گزارش آن به مرکز تأکید و اعلام آمادگی کرد که برای جبران خسارت‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

زارع استاندار گیلان نیز در این تماس تلفنی گزارش کاملی از اقدام‌های صورت گرفته برای بازگشایی مسیرها و نیز برقراری برق مشترکان و همچنین مدیریت شرایط ناشی از بارش برف در استان ارائه کرد.

تا زمان حاضر وزیر کشور و وزیر نیرو در تماس‌های جداگانه‌ای با استاندار گیلان در جریان آخرین وضعیت خدمات رسانی به مردم  قرار گرفته‌اند.

بارش برف سنگین در استان گیلان سبب قطع آب ۱۲ روستا، قطع ۶۰ درصد از سایت‌های ارتباطی و مخابراتی در استان گیلان شده است و ۲۴۰ سایت ایرانسل و ۳۷۷ سایت همراه اول را به دلیل قطع برق از مدار خارج کرده است.

کد خبر: ۵٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha