۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
۱۱۸ میلیارد تومان عوارض مالیات به شهرداری‌های کردستان پرداخت شد
مدیرکل امور مالیاتی کردستان:

۱۱۸ میلیارد تومان عوارض مالیات به شهرداری‌های کردستان پرداخت شد

کردستان – مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: ۱۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای امسال تا پایان دی ماه به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده است.

علیرضا الوندی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یک هزار و ۷۰۲ نقطه جمعیتی کردستان شامل نقاط شهری، روستاهای دارای دهیاری و روستاهای فاقد دهیاری از پردخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده بهره‌مند شده‌اند.

 وی با بیان اینکه سهم روستاهای فاقد دهیاری به حساب فرمانداری‌ها واریز شده است، اضافه کرد: بیشترین واریزی ها به ترتیب مربوط به شهرداری سنندج با بیش از ۲۷ میلیارد تومان، شهرداری سقز با حدود ۱۲ میلیارد تومان و شهرداری مریوان با مبلغ ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

 مدیرکل امور مالیاتی کردستان افزود: به شهرداری شهرهای بانه هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، قروه پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، بیجار سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، دیواندره دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و سروآباد هم  ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

الوندی خاطرنشان کرد: این پرداخت‌ها طبق قانون، برای توسعه و عمران مناطق شهری و روستایی به طور مستقیم به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری ها واریز می شود.

وی اظهار داشت: تاثیر دیگر این قانون بر فرهنگ مالیاتی و تمکین مالیاتی است چرا که آگاهی مردم از نحوه هزینه کرد مالیات می تواند بر رضایت مودیان موثر باشد.

کد خبر: ۵٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha