۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
سد «کاراکورت» نابودی دشت مغان را رقم می‌زند
نایب رئیس مجلس:

سد «کاراکورت» نابودی دشت مغان را رقم می‌زند

نیکزاد، نایب رئیس مجلس، گفت: احداث سد کاراکورت در کشور همسایه می‌تواند موجب نابودی دشت مغان شود، متاسفانه وزارت نیرو در حوزه دیپلماتیک اقدامی نداشته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی که به منظور نظارت میدانی به استان اردبیل سفر کرده‌اند در نشستی با حضور مجمع نمایندگان استان، استاندار اردبیل و معاونین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی حاضر شدند.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست، گفت: در اولین تقسیمات کشوری پس از انقلاب اردبیل به استان تبدیل و زراعت، تجارت و سیاحت به عنوان اولویت‌های اصلی استان معرفی شدند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشت مغان با ۶۳ هزار هکتار زمین زراعی به بخش خصوصی واگذار شده بود که بنا به دلایلی بازپس گرفته شد، ادامه داد: احداث سد کاراکورت در کشور همسایه می‌تواند موجب نابودی دشت مغان شود، متاسفانه وزارت نیرو در حوزه دیپلماتیک اقدامی نداشته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دولت باید در زمینه تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی کار کارشناسی انجام دهد، عنوان کرد: بانک کشاورزی باید اقدامات انقلابی داشته باشد.

ساداتی نژاد: استان اردبیل قطب کشاورزی کشور است
سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در این نشست، گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی کشور است و شرایط ویژه‌ای دارد، کمیسیون باید از نزدیک با ظرفیت‌ استان‌های مستعد آشنا شود.

نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط تحریمی تنها بخش کشاورزی شاهد رشد مثبت بوده است، ادامه داد: اگر بجای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت در بخش کشاورزی سرمایه گذاری می‌کردیم آسیب و فشار اقتصادی ناشی از تحریم‌ها بسیار کمتر می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه غذا بخشی از امنیت کشورها است، عنوان کرد: متاسفانه در حوزه تامین غذا وابستگی زیادی داریم که نشان از عدم سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه مجلس با تصویب طرح‌های مختلف نشان داد که در حوزه کشاورزی انقلابی حرکت می‌کند، ادامه داد: خوشبختانه با برگزاری نشست‌های مختلف اختیارات وزارت جهاد کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت پس گرفته شد، با این تصمیم تنها وزارت جهاد کشاورزی پاسخگوی تامین نهاده‌های دامی و کشاورزی است، این وزارت خانه با قدرت و اختیار نهاده مورد نیاز کشور را تامین کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه پس از بازگشت به تهران نشستی با حضور وزرای مربوطه، مجمع نمایندگان و استاندار اردبیل در خصوص مصوبات نظارت میدانی از استان اردبیل برگزار می‌کنیم، افزود: کل کشور دچار بروکراسی اداری شده، استانداران باید اختیارات لازم را داشته باشند.

جهانگیرزاده:  ۷۵درصد از محصولات کشاورزی استان در دشت مغان تولید می‌شود
بر اساس این گزارش عباس جهانگیرزاده نماینده مردم پارس‌آباد و بیله سوار، گفت: در سال جهش تولید ریالی از اعتبارات جهش تولید به استان اردبیل اختصاص پیدا نکرده در حالی که سالانه ۳ میلیون تن محصول کشاورزی در دشت مغان تولید می‌شود و با اختصاص اعتبار به سد خداآفرین ۱ و نیم میلیون تن به میزان تولید دشت مغان اضافه می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشاورزان گوجه فرنگی کار مجبور هستند محصول خود را با قیمت ۶۵۰ تومان به فروش برسانند در حالی که هزینه تولید آن ۹۰۰ تومان است، ادامه داد: متاسفانه هر ساله افراد زیادی به دلیل مناسب نبودن جاده‌ها در استان اردبیل و دشت مغان جان خود را از دست می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران استانی و مدیران مستقر در مرکز کشور جایگاه خود را مدیون کشاورزان و عشایر هستند، عنوان کرد: ۷۵ درصد از محصولات کشاورزی استان در دشت مغان تولید می‌شود اما عشایر و کشاورزان در قشلاقات آب شرب ندارند.

کد خبر: ۵۱٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha