۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
تولید ۴ میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل/ کشاورزی استان نیازمند توجه جدی است
نماینده مردم اردبیل در مجلس:

تولید ۴ میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل/ کشاورزی استان نیازمند توجه جدی است

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: استان اردبیل با تولید بیش از ۴ میلیون تن محصولات کشاورزی، به توجه ویژه و جدی در این حوزه نیازمند است.

به گزارش خبرنگار بازار، صدیف بدری صبح چهارشنبه در نشست با رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات فرودگاه بین المللی اردبیل به طرح مشکلات و مطالبات مهم در حوزه آب و کشاورزی استان اردبیل پرداخت و گفت: دامپروران و کشاورزان با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند و در حوزه خرید تضمینی گندم با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی اظهار کرد: اردبیل به عنوان یکی از مهم ترین استان های کشور در بخش تولیدات کشاورزی با تولید بیش از ۴ میلیون تن محصولات کشاورزی که به توجه ویژه و جدی در این حوزه نیازمند است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: در بخش تولید سیب زمینی از نظر سطح زیر کشت در کشور در رتبه اول هستیم و از سویی پروژه پایاب سد خداآفرین و سایر ظرفیت های آب و هوایی می طلبد که در زمینه حق آبه استان حرکتی جدی و عملی صورت بگیرد.

 بدری با بیان اینکه پیگیری های ما در حوزه حق‌آبه به خصوص حق‌آبه مغان از ارس به نتیجه مطلوب نرسیده، اظهار کرد: وجود خاک زراعی درجه یک در مغان از جمله قابلیت های مهم این منطقه است که باید در تخصیص حق‌آبه از ارس لحاظ شود.

وی با اعلام این هشدار که با تداوم روال موجود در زمینه تامین حق‌آبه و در صورت اجرا و اتمام سدی در ترکیه، در چند دهه آینده مغان به دشت لم‌یزرع تبدیل می شود، افزود: نکته تاسف‌بارتر اینکه در دشت مغان فعلی حتی یک لیتر هم آب شرب برای روستاها و شهرهای مغان تخصیص نیافته است.

نماینده مردم شهرستان های اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: عدم ارائه مجوز مرغ گوشتی در استان، بازاریابی برای فروش زنجیره محصولات مهم کشاورزی استان که هر ساله با مشکلاتی مواجه می شود، تامین بذر در بین کشاورزان، کمبود نهاده های دامی و کود، نبود بازار مناسب برای سیب زمینی کاران از دیگر مشکلات موجود در استان است که باید با برنامه ریزی جامع رفع و حل شود.

کد خبر: ۵۱٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha