۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
تحقق رشد ۳۰ درصدی صادارت غیرنفتی در آذربایجان شرقی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خبر داد

تحقق رشد ۳۰ درصدی صادارت غیرنفتی در آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از تحقق رشد ۳۰ درصدی صادارت غیرنفتی در این استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، حبیب امین زاده گفت: توسعه صادرات غیرنفتی استان با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌های شدید، جلوگیری از انتقالات ارزی، محدودیت‌های مرزی،  ۳۰ درصد از برنامه پیش‌بینی کشور جلوتر است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه بر اینکه شعار سال جاری، جهش تولید است از این‌رو یکسری اهداف اصلی کشوری ابلاغ شد و با برش استانی در راستای بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید به دست ما رسیده است.

امین‌زاده با تاکید بر اینکه تعطیلی بخش تولید به علت کرونا در واحدهای تولیدی استان  نداشتیم، گفت: بازگرداندن ۱۵۰۰ واحد تولیدی راکد در سطح کشور تکلیف شده است که از قِبَل آن، ۱۰۵ واحد برای استان آذربایجان‌شرقی تعیین شده است که در ۶ ماهه  سال‌جاری ۳۷ شرکت محدوده شهرهای صنعتی و ۱۲ شرکت شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید بازگردانده شده است. 

امین‌زاده تصریح کرد: یکی از افتخارات استان این است که واحدهای که تولید آنها کمتر شده و افراد را آزاد کرده و در اختیار بیمه بیکاری استان قرار داده است در کمترین میزان در کشور بود و کمترین نیروی کار در اختیار بیمه کار قرار داده شده است.

وی  با بیان اینکه صادرات به دو روش از طریق واحد بازرگانی و خود شرکت و واحد تولیدی اتفاق می‌افتد، گفت: آمار دقیقی نمی‌توان در خصوص تعداد واحدهای تولیدی صادراتی گفت زیرا شرکتی است که در تبریز قرار دارد ولی کالای خود را از مرز پاکستان رد می‌کند.

رئیس سازمان صمت استان یادآور شد: ترخیص کالای اساسی براساس استراتژیک کشوری انجام می‌گیرد و با هماهنگی‌های لازم برخی کالاها را برای رفع نیاز مواد اولیه کارخانه‌ها ترخیص می‌کنیم و حتی خبر خوش وزیر برای ارزانی برخی اقلام نیز در راستای ترخیص برخی از کالاهاست که مدت‌ها با مشکل انتقال ارز و تخصیص ارز روبه‌رو بودند.

کد خبر: ۵۱٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha