۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
نهاده های کشاورزی مازندران با ارز دولتی تامین می شود
رئیس صمت مازندران:

نهاده های کشاورزی مازندران با ارز دولتی تامین می شود

ساری- قوانلو، رئیس سازمان صمت مازندران گفت: در حال حاضر پنج قلم کالا و نهاده کشاورزی در استان با نرخ ارز دولتی و مابقی با ارز نیمایی تامین می شود.

حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به سیاست های حمایتی دولت از تولیدکنندگان اظهار داشت: به رغم مشکلات دولت نسبت به تامین نهاده های کشاورزی با ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج قلم کالا با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وارد می شود، گفت: دولت برای حمایت از تولید همه نهاده های کشاورزی به جز سم را با ارز نرخ دولتی تامین می کنند.

وی برهم خوردن سیستم عرضه و تقاضا، بسته شدن مرزها به دلیل شیوع کرونا را دلیل بروز اختلال در سیستم حمل و نقل و تامین نهاده ها دانست و گفت: در حال حاضر به عنوان نمونه قیمت سویا در بازار آزاد تا ۱۳ هزار تومان قیمت دارد.

قوانلو گفت: قیمت نهاده هایی که با ارز دولتی تامین می شود باید با این نرخ ارز شود اما برخی کالا ونهاده ها به سمت بازار آزاد روانه می شود و نهاده با قیمت های گزاف به دست مصرف کننده می رسد.

رئیس سازمان صمت مازندران درباره افزایش قیمت سم در محصولات کشاورزی گفت: حذف ارز دولتی از این نهاده سبب افزایش قیمت آن در بازار شده است.

کد خبر: ۵۱٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha