۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
درآمد سرانه آذربایجان‌شرقی ۸۰ درصد متوسط کشوری است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی:

درآمد سرانه آذربایجان‌شرقی ۸۰ درصد متوسط کشوری است

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس آخرین آمارها درآمد سرانه این استان ۸۰ درصد متوسط کشوری است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی، داوود بهبودی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، سهم پایین اقتصاد استان از اقتصاد کشور با توجه به تعداد جمعیت را از دلایل اصلی کاهش درآمدهای سرانه مردم آذربایجان شرقی دانست و افزود: در حالی که جمعیت، شرایط و ظرفیت های اقتصادی این منطقه بیش از ۵ درصد کشور را شامل می شود، اما هم اکنون این سهم به زیر چهار درصد تنزل پیدا کرده که برای آن دلایل مختلف و متنوعی متصور است.

وی راندمان تولید سرانه آذربایجان شرقی را ۷۲ درصد متوسط آمارهای کشوری اعلام و اضافه کرد: این آمار نشان می دهد که تولید سرانه این استان ۲۸ درصد از میانگین تولید سرانه کشور پایین تر می باشد که می تواند برای آینده اقتصادی منطقه هشداردهنده و البته نگران کننده باشد.

بهبودی اظهار داشت: آمار فوق نشان دهنده سرمایه گذاری پایین و کاهش تولید ملی در آذربایجان شرقی است و تداوم این روند منجر به افزایش نرخ بیکاری و مهاجرت نیروی کار از استان خواهد شد که این شرایط در درازمدت، پایه های اقتصادی منطقه را دچار لغزش می کند.

وی ادامه داد: هر چند وضعیت آذربایجان شرقی در حوزه سرمایه گذاری نسبت به سایر استان های کشور چندان خراب نیست، اما به طور قطع جزو بهترین ها قرار نگرفته ایم و بارها مشاهده شده است که سرمایه گذاران ما را سایر استان ها جذب کرده اند که این امر نیز علامتی جز پهن کردن فرش قرمز توسط مدیران و مسئولان استان های دیگر ندارد و این امر در آذربایجان شرقی محقق نشده است.

کد خبر: ۵۱٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha