۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
بکارگیری ظرفیت تبصره ۵ قانون بودجه برای تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی همدان
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد:

بکارگیری ظرفیت تبصره ۵ قانون بودجه برای تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی همدان

همدان - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: باید جذب اعتبارات ملی از اولویت‌های مدیران استان همدان باشد و از ظرفیت تبصره ۵ قانون بودجه برای تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان همدان پیش از ظهر چهارشنبه با حضور مدیران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و با موضوع بررسی مهمترین مسائل استان در حوزه بودجه‌ای و اعتبارات در سالن استانداری همدان برگزار شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: باید پروژه‌های بزرگ برای استان همدان تعریف شود و با تهاتر نفتی آن را به سرانجام برسانیم.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: باید جذب اعتبارات ملی از اولویت‌های مدیران استان همدان باشد و از ظرفیت تبصره ۵ برای تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی استفاده شود.

    مشکل بودجه نداریم و باید از سایر ظرفیت‌های تعریف شده قانونی استفاده کنیم

وی با بیان اینکه مشکل بودجه نداریم و باید از سایر ظرفیت‌های تعریف شده قانونی استفاده کنیم، افزود: حوزه بهداشت و درمان استان همدان در جذب اعتبارات ملی عملکرد بسیار خوبی داشته و سایر دستگاه‌ها نیز باید به این حوزه ورود پیدا کرده و اعتبارات ملی جذب کنند.

حاجی بابایی با بیان اینکه بانک‌های استان همدان نیز باید در زمینه توسعه استان همدان تلاش کنند و در بحث اعتبارات همراه تولید باشند، گفت: بازگشت اعتبارات به خزانه به حداقل رسیده و این امر حاصل زحمات و تلاش استاندار و مدیران استان همدان است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: باید پروژه‌های بزرگ برای استان همدان تعریف شود و با تهاتر نفتی آن را به سرانجام برسانیم.

باید نظارت در بازار تقویت شود
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه باید نظارت در بازار تقویت شود؛ گفت: نظارت بر بازار یک ضرورت است تا کالای مورد نیاز مردم تأمین شود.

عطاالله سرمندی تاکید کرد: باید در توزیع اعتبارات عدالت در شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد تا همه شهرستان‌ها از اعتبارات استانی استفاده کنند.

وی خواستار توجه بیشتر به شهرستان اسدآباد د و گفت: باید پروژه‌های مهم شهرستان اسدآباد مورد توجه قرار گیرد و اعتبارات لازم اختصاص پیدا کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان نیز در این جلسه از اختصاص ۲۰۲ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان همدان خبر داد.

    ۲۰۲ میلیارد تومان ماحصل سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان همدان اختصاص پیدا کرده است

سید اسکندر صیدایی گفت: ۲۰۲ میلیارد تومان ماحصل سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان همدان اختصاص پیدا کرده که در راستای تسریع در اجرای پروژه‌های کلیدی استان همدان بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: استان همدان از لحاظ کسب درآمدها در هفت ماه اول سال ۱۰۶ درصد درآمد کسب و به خزانه واریز کرد که این آمار نشانه عملکرد خوب استان در حوزه کسب درآمدها است.

ابلاغ اعتبار ۲۰ درصدی ۳۷ پروژه تولیدی استان همدان
صیدایی گفت: اعتبار ۲۰ درصدی ۳۷ پروژه برای تولید استان همدان ابلاغ شده است که جذب آن با همکاری بانک‌ها در دست اقدام است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه طرح‌ها در استان همدان باید توجیه اقتصادی داشته باشند، گفت: سرعت اجرای پروژه‌ها نیز باید افزایش یابد.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی با تاکید بر اینکه طرح‌هایی که دارای توجیه اقتصادی داشته باشند موفق تر خواهند بود، گفت: در حوزه بهداشت و درمان و برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا باید با هماهنگی همه مجموعه‌ها و اجرای دقیق پروتکل‌ها آمار را کاهش دهیم.

وی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته تاکید کرد: نیروی انتظامی در اجرای محدودیت‌ها اهتمام بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از کاهش قابل توجه رقم بازگشت اعتبارات به خزانه در استان همدان خبر داد و گفت: عملکرد مدیران استان همدان در جذب اعتبارات قابل تقدیر است.

علیرضا شهبازی گفت: سال گذشته تنها ۶۰۰ میلیون بازگشت اعتبارات به خزانه در استان همدان انجام شد در حالی که در گذشته این رقم چندین میلیارد بوده و در این زمینه عملکرد مدیران استان همدان قابل تقدیر است.

شهبازی با بیان اینکه در حوزه جهش تولید باید تلاش‌ها بیشتر شود تا به اهداف تعیین شده برسیم، گفت: کرونا و تحریم تأثیراتی بر اقتصاد کشور داشته و باید سعی مشکلات را حل کنیم و در زمینه اجرای پروژه‌ها نیز تلاش بیشتری را به کار گیریم.

    همدان از استانهای موفق در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی است

استاندار همدان نیز با بیان اینکه همدان از استانهای موفق در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی است، گفت: ۲۳ درصد واگذاری های صورت گرفته در کشور مختص استان همدان است.

سیدسعید شاهرخی با تاکید بر اینکه همکاری نمایندگان و پیگیری مدیران برای توسعه استان همدان قابل تقدیر است، افزود: همدان از استان‌های موفق در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه در سال پایان دولت که با مشکلاتی چون تحریم‌های دشمن و شرایط سخت کرونا روبرو هستیم نیازمند مدیریت جهادی و شبانه روزی هستیم، گفت: با همکاری خوب نمایندگان و پیگیری مدیران استان همدان موفق به جذب اعتبارات زیادی در سطح ملی شده‌ایم که این امر می‌تواند برای توسعه استان همدان بسیار اثرگذار باشد.

شاهرخی اضافه کرد: ۲۳ درصد کل واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی در کشور مربوط به استان همدان است و استان همدان از موفق ترین استان‌ها در واگذاری‌ها است ضمن اینکه باید دارایی راکد دولت و دستگاه‌ها در راستای مصارف عمومی قرار گیرد.

سال گذشته شش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان انجام شده است

وی با تاکید بر اینکه حمایت از سرمایه گذاری در اولویت است و باید همه مجموعه‌های دولتی در این حوزه ورود داشته باشند، گفت: سال گذشته شش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان انجام شده و این نشانه موفقیت استان همدان در حمایت از تولید و بخش خصوصی است.

استاندار همدان تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی استان همدان در کنار تولید هستند و نگرانی از دستگاه‌های نظارتی وجود ندارد چون دستگاه‌ها باید مسیر قانونی را طی کنند.

وی افزود: مدیران باید از ظرفیت نمایندگان استفاده کنند ضمن اینکه امروز شاهد همکاری خوب نمایندگان با مجموعه دولت جهت توسعه استان همدان هستیم.

شاهرخی همچنین با بیان اینکه در زمینه بازگشت اعتبارات به خزانه از ۱۱ میلیاردتومان در سال‌های گذشته به چند صدمیلیون تومان در سال گذشته رسیدیم؛ گفت: هیچ رقمی حتی درصد اندک نباید به خزانه بازگشت داده شود.

فوت ۹۱۶ نفر بر اثر کرونا در استان همدان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان از فوت ۹۱۶ نفر بر اثر کرونا در استان همدان سخن گفت و افزود» این رقم نشانه سخت بودن موج سوم کرونا است.

رشید حیدری مقدم با بیان اینکه اولین شهید مدافع سلامت استان همدان به نام سیده زهرا موسوی پرستار بیمارستان سینا ثبت شد، گفت: یک هزار و ۷۵۰ نفر از پرسنل کادر بهداشت و درمان استان همدان به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۷۸ نفر در بیمارستان‌های استان همدان بستری هستند که این وضعیت در ۱۰۰ سال اخیر در استان همدان سابقه نداشته است، ادامه داد: پیک سوم شیوع کرونا از پیک اول و دوم خطرناک‌تر است و باید پروتکل‌ها را رعایت و جلسات را به حداقل برسانیم.

کد خبر: ۵۱٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha