۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
نمی‌توان ایران را با تحریم به زانو درآورد
مدیر مرکز شرق شناسی مسکو:

نمی‌توان ایران را با تحریم به زانو درآورد

نانومکین، مدیر مرکز شرق شناسی مسکو گفت: آمریکا تهران را در هر زمینه‌ای تحریم کرد. اما ایران همچنان در برابر فشارها پایداری می‌کند.

به گزارش بازار، ویتالی نانومکین، مدیر مرکز پژوهش‌های شرق شناسی مسکو با تاکید بر اینکه نمی‌توان ایران را به زانو درآورد، افزود: هدف از طرح دونالد ترامپ برای عادی سازی روابط بین تل آویو و کشورهای عربی، ایجاد امنیت بیشتر برای اسرائیل است؛ نه صلح در خاورمیانه.

به نوشته پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، کومرسانت، خبری با عنوان «نمی توان ایران را به زانو درآورد» از گفتگو با ویتالی نانومکین استاد دانشگاه در خصوص طرح‌های امنیتی در منطقه خلیج فارس و سیاست‌های ترامپ در قبال اسرائیل منتشر کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود دو رویکرد متفاوت روسی و آمریکایی در شورای امنیت، گفت: عملا چنین موضع گیری در شورای امنیت وجود دارد و بدون تردید این موضوع باعث خرسندی نیست. نمی‌توان بر روش رویارویی و توجه نکردن به منافع ایران تکیه کرد. این کار چشم اندازی ندارد. آمریکا تهران را در هر زمینه‌ای تحریم کرد. اما ایران همچنان در برابر فشارها پایداری می‌کند. نمی‌توان ایران را به زانو درآورد.

خبرنگار کومرسانت پرسید: در خصوص تلاش آمریکا برای حکومت بر جهان، این سوال مطرح می‌شود که دونالد ترامپ پس از سازش برخی کشورهای عربی با اسرائیل در صدد برقراری صلح در خاورمیانه است؟

وی در پاسخ گفت این اقدام را گامی به سمت صلح نمی‌نامم. بیشتر کارشناسان بر این باورند که طرح ترامپ به طور مشخص ناشی از تمایل وی به درگیری کشورهای منطقه است.
از سوی دیگر، این کشورها که به سازش روی آورده اند، عملا از این موضوع ناراضی هستند که اسرائیل در قبال مسئله فلسطین، اقداماتی انجام نمی‌دهد. بلکه برعکس، به سیاست توسعه شهرک‌ها و اشغالگری ادامه می‌دهد.

ازین رو، به نظرم، طرح ترامپ راهی با دو رویکرد برای صلح نیست. بلکه عملیاتی برای تضمین امنیت بیشتر برای اسرائیل و از بین بردن تهدیدهای کشورهای ذیربط عربی علیه آن است.

کد خبر: ۵۱٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha