۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
توسعه صنایع معدنی موجب رونق تولید و تجارت در سیستان و بلوچستان می شود
در گفتگو با بازار عنوان شد:

توسعه صنایع معدنی موجب رونق تولید و تجارت در سیستان و بلوچستان می شود

زاهدان - رئیس صمت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه توسعه صنایع معدنی موجب رونق تولید و تجارت در این استان می شود، گفت: معدن و کارخانه تولید شمش «آنتیموان» منطقه «سفید آبه» شهرستان نیمروز یکی از نمونه های موفق و شاخص در این ارتباط است.

داوود شهرکی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: توجه به معادن و صنایع معدنی در استان سیستان و بلوچستان تولید و تجارت را رونق می دهد که معدن و کارخانه تولید شمش «آنتیموان» منطقه «سفید آبه» شهرستان نیمروز یکی از نمونه ی های موفق و شاخص در استان و کشور، در این  ارتباط است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد : معدن آنتی موان منطقه «سفیدآبه» در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شمال غرب زاهدان  واقع است که بهره بردار و دارنده پروانه بهره برداری این  معدن، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است.

وی افزود: ذخیره قطعی این معدن براساس پروانه بهره برداری ۴۵۰۰ تن کانسنگ آنتیموان با عیار ۳۷ درصد بر اساس پروانه بهره برداری صادر شده است که باتوجه به گزارش ارزیابی مجدد ذخیره، مبنی بر افزایش ذخیره از ۵ هزار تن به ۲۵ هزار تن و استخراج اسمی سالیانه کانسنگ بر اساس پروانه بهره برداری در زمان راه اندازی معدن و کارخانه برابر با  ۵۰۰ تن کانسنگ است.

شهرکی با اشاره به اینکه ۷۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این معدن انجام شده که زمینه اشتغال جهت ۲۵ نفر را فراهم کرده است، گفت: تاریخ افتتاحیه و راه اندازی خط استخراج و کارخانه فرآوری «آنتیموان» سفید آبه در اردیبهشت ماه ۹۵ است که این کارخانه با سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیارد ریال  به بهره برداری رسیده است. 

وی در پایان در خصوص ظرفیت اسمی این کارخانه اعلام داشت: با توجه به استفاده گسترده از آنتیموان و اینکه جزء فلزات استراتژیک محسوب می شود و با وجود ذخایر کشف شده و در حال کشف آنتیموان با ظرفیت در حد مناسب در سطح استان، کارخانه فرآوری آنتی موان در مقیاس نیمه صنعتی با ظرفیت ورودی یک و نیم تا چهار و نیم تن کانسنگ و تولید ۹۰ تن تولید شمش آنتی موان در سال (روزانه ۳۰۰ کیلوگرم شمش)، در اردیبهشت ماه ۹۵ و در شمال شرق شهرستان زاهدان توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به بهره برداری رسید.

کد خبر: ۵۱٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha