۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
هیجانات انتخابات آمریکا بر بازار کاذب است؛ بازار از شنبه راه جدیدی خواهد رفت
تحلیل روزانه بورس به بیان کارشناس؛

هیجانات انتخابات آمریکا بر بازار کاذب است؛ بازار از شنبه راه جدیدی خواهد رفت

شاه منصوری می‌گوید انتخاب هر کدام از دو کاندیدا اثرات  کوتاه مدت و نهایتا یک ماهه بر بازار سرمایه دارد و بعد از فروکش کردن هیجانات و باز گشت آرامش به بازار با توجه به سودآوری شرکت‌ها ما شاهد برگشت خوب و قابل توجه در بورس خواهیم بود.

بازار؛ گروه بورس: در حال نزدیک شدن به پایان انتخابات آمریکا هستیم و به زودی نتیجه آرا مشخص خواهد شد. شاخص کل امروز با ۲۶ هزار واحد رشد   به ۱میلیون ۲۹۰ هزار واحد رسید. برخی عنوان کردن که بازار به پیشواز برد ترامپ رفته و برخی دیگر هم می‌گویند که بازار خود را برای پیروزی بایدن آماده کرده است، به هر حال ظرف امروز و فردا نتیجه انتخابات مشخص می‌شود و تمامی انتظارات و هیجانات ناشی از این انتخابات به زودی فروکش خواهد کرد.

علاوه بر نمادهای بزرگ و تاثیرگذار بر شاخص کل، نمادهای کوچک بازار  هم در حال مثبت شدن هستند به طوری که شاخص کل هم وزن تا این لحظه با ۱هزار ۴۰۰واحدی به ۳۷۴ هزار واحد رسید.   حمایت حقوقی‌ها از بازار و جمع کردن صف خرید در تابلوی بورس مشهود است. هیجانات این هفته اخیر که بیشتر تحلیل‌گران آن را ناشی از انتخابات آمریکا می‌دانند تا حدود یک ماه بعد از انتخابات هم وجود دارد اما بر اساس تجربه بازار بعد از این مدت بازار به روال عادی خود بر می‌گردد و تا پایان سال هم به همان شکل ادامه پیدا کند.  

از نظر بنیادی اغلب تحلیل گران بازار معتقد هستند که شرایط اکثر سهم‌ها خوب است و سود سازی خوبی از ابتدای سال داشتند و همچنین با توجه به قیمت دلار می‌توان سوداوری خوبی را برای این سهم‌ها تا آخر سال ۹۹ پیش بینی کرد

در همین رابطه  شاه منصوری می‌گوید اگر بازار حمایت ۱میلیون ۲۰۰هزار واحد را از دست بدهد باید به استقبال شاخص ۱میلیون واحد برویم. همچنین او بر این باور است که بازار شنبه با چهره جدیدی خود را نمایان می‌کند.

اسفندیار شاه منصوری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار، در مورد وضعیت کنونی بازار و استراتژی پیشنهادی به سهامداران خرد، گفت: بازار طی روزهای اخیر به استقبال انتخابات آمریکا رفته و انتظار داشتیم که شاخص کل در دامنه یک میلیون ۳۰۰ هزار واحدی بازگشت داشته باشد اما در بازه زمانی یک هفته گذشته خبرهای مبنی بر پیروزی بایدن و خوشبینی به پیروزی او در انتخابات سبب شد که بازار به برد بایدن واکنش نشان دهد یا به عبارتی بایدن زده شود به همین منظور و بر اساس بیشتر تحلیل‌ها  پس از آمدن بایدن بازارها ریزشی خواهند شد و بیشتر بازارها با رکود مواجه می‌شوند، بازار سرمایه هم از این قائده مستثنی نخواهد بود.  ما حمایت ۱ میلیون  هزار ۳۰۰ واحدی را از دست دادیم و در دامنه ۱میلیون ۲۰۰  هزار واحدی قرار گرفتیم که روز شنبه بازار سعی کرد که بازگشتی به روند قبلی داشته باشد اما پر قدرت نبود و یکشنبه مجددا بازار ریزشی شد.

شاه منصوری اضافه کرد: از نظر بنیادی اغلب تحلیل گران بازار معتقد هستند که شرایط اکثر سهم‌ها خوب است و سود سازی خوبی از ابتدای سال داشتند و همچنین با توجه به قیمت دلار می‌توان سوداوری خوبی را برای این سهم‌ها تا آخر سال ۹۹ پیشبینی کرد، به همین دلیل اغلب فعالان بازار، تحلیل‌گران و حرفه‌های بورس نسبت به ادامه روند بازار خوشبین هستند اما متاسفانه تا زمانی که نتایج انتخابات آمریکا مشخص نشود ما همچنان درگیر نوسان و درجا زدن و روند نزولی هستم.

این کارشناس بازار به بررسی تکنیکال شاخص کل پرداخت و افزود: از نظر تکنیکال اگر حمایت ۱میلیون ۲۰۰هزار واحد را هم از دست بدهیم به احتمال زیاد باید به استقبال شاخص ۱میلیون واحد برویم، اما فاصله بین عددی که اکنون شاخص بر روی آن قرار دارد تا یک میلیون واحد، بیش از ۲۵۰ هزار واحد می‌باشد که مقدار قابل توجهی است و تا زمانی که هیجانات ناشی از انتخابات آمریکا فروکش نکند نمی‌توان پیشبینی کرد که بازار روند صعودی خواهد داشت و یا به استقبال شاخص ۱میلیون واحد می‌رود.

انتخاب هر کدام از دو کاندیدا اثرهای کوتاه مدت و نهایتا یک ماهه بر بازار سرمایه دارد و بعد از فروکش کردن هیجانات و باز گشت آرامش به بازار با توجه به سودآوری شرکت‌ها ما شاهد برگشت خوب و قابل توجه در بورس خواهیم بود
وی با اشاره به اینکه  برای شنبه ما با چهره جدیدی از بازار مواجه می‌شویم گفت: منظور از چهره جدید بازار یعنی اینکه بازار با قاطعیت بیشتری جهت خود را به سمت بالا و یا پایین انتخاب می‌کند. یا شاخص جهت سمت بالا و پایان دوران  اصلاح را با روند صعودی در پیش خواهد گرفت و یا اینکه با روند نزولی و ادامه اصلاح و دستیابی به حمایت‌ها یک میلیون یا پایین از آن روند خود را ادامه خواهد داد. به طور خلاصه اتفاقاتی که بر سر راه ما در هفته آینده قرار دارد،  جهت بازار را به ما نشان می دهد.

شاه منصوری ادامه روند بازار را با توجه به انتخابات آمریکا این گونه تحلیل کرد: ما با  سه سناریوی پیروزی ترامپ، برد بایدن و بازآرایی آرا که یک پروسه زمان بر است و احتمال رخ دادن آن از سوی هر دو نامزد انتخاباتی وجود دارد، در آینده مواجه هستیم و در صورت رخ دادن هر کدام از این سناریوها  انتظاراتی را در بازار سرمایه به وجود خواهد آمد. در صورت پیروزی ترامپ این احتمال وجود دارد که بازار کمی صعودی و شارپی باشد اما با امدن بایدن شاخص کل مقداری درجا بزند و بعد از مدتی حرکت اصلی خود را انجام دهد و در صورت رخ دادن سناریوی سوم تا مشخص شدن رئیس جمهور بازار مانند شرایط فعلی درجا زدن را تجربه خواهد کرد.

استراتژی پیشنهادی
این کارشناس بازار سرمایه تحلیل خود را از آینده بازار و تاثیرات نتایج انتخابات آمریکا را این‌گونه عنوان کرد:  انتخاب هر کدام از دو کاندیدا اثرات  کوتاه مدت و نهایتا یک ماهه بر بازار سرمایه دارد و بعد از فروکش کردن هیجانات و بازگشت آرامش به بازار با توجه به سودآوری شرکت‌ها ما شاهد برگشت خوب و قابل توجه در بورس خواهیم بود.

وی در رابطه با استراتژی پیشنهادی خود به سهامداران خرد گفت:  قیمت‌های فعلی سهم‌ها قیمت‌های ارزنده‌ای هستند که  برای ورود پیشنهاد می‌شوند. سهامداران می‌توانند در این قیمت به صورت گام به گام به سهم‌های که سودسازی خوبی داشتند ورود کنند تا بتوانند از فرصت سوداوری که تا پایان سال رقم می‌خورند بهرمند شوند.

هم اکنون انتخابات آمریکا به پایان رسیده و به احتمال بسیار زیاد نتایج آن تا پایان روز چهارشنبه اعلام خواهد شد.  

کد خبر: ۵۱٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha