۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
بسیاری از مشکلات اقتصادی با مراودات آسیایی حل خواهد شد
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

بسیاری از مشکلات اقتصادی با مراودات آسیایی حل خواهد شد

مقتدایی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، همسایگی ایران با ۱۵ کشور آسیایی را ظرفیتی ویژه و قابل توجه خواند و گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی ایران با مراودات آسیایی حل خواهدشد.

به گزارش بازار، عباس مقتدایی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد تأثیر انتخابات آمریکا بر اقتصاد ایران گفت: آمریکایی ها خیلی علاقمندند که موضوعات داخلی آنها برای دنیا و به ویژه ایران مهم باشد و کارکرد رسانه ای بنگاه های خبری آمریکا هم دقیقاً همین است.

وی افزود: موضوع انتخابات آمریکا یک مسئله داخلی و مربوط به خودشان است، اما جایگاه جمهوری اسلامی ایران در انتخابات آنها بسیار بزرگ است و می دانند که نباید ایران را دست کم بگیرند.

در واقع تحولات منطقه مربوط به کارکردهای ایران است، لذا با انواع فشارها و تحریم ها در تلاشند که ایران را از سر راه خود در منطقه بردارند.

جمهوری اسلامی ایران از توانایی و مقاومت بالایی برخوردار است و با همه اذیت هایی که دشمنان در دهه های گذشته در حق ایران کردند اما هیچ وقت به اهداف خود نرسیدند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما امروز از چنبره فشارهای آمریکا خلاصی پیدا کردیم و در جنگ اراده ها پیروز شدیم و آمریکا هم بالافاصله بعد از انتخابات مجبور است که دیدگاه های ایران را در نظر بگیرد.

مقتدایی با بیان اینکه ایران هم اکنون اقتصاد هفدهم دنیاست و از نظر اقتصادی هم در منطقه تأثیرگذار است، افزود: ما در زمینه علم و فناوری، موضوعات دانش بنیان، حمل و نقل، صنعت، معدن، سلامت و بهداشت و سلول های بنیادی به فناوری های بومی دست یافتیم که همه اینها نویدبخش آینده ای درخشان است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا سال‌هاست که فشار می آورد و سخت ترین تحریم ها را علیه ما اعمال می کند، اما امروز هر تحریمی را که اعلام کنند باز هم تکرار حرف های گذشته آنهاست و در آینده نزدیک هم بزرگترین شکست را در برابر ملت تجربه خواهند کرد.

این نماینده مجلس همسایگی ایران با ۱۵ کشور آسیایی را یک ظرفیت بسیار ویژه و قابل توجه خواند و گفت: ما با قرار گرفتن در مرکزیت جاده ابریشم، می توانیم بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی مان را با مراودات آسیایی را حل کنیم.

مقتدایی عنوان کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس سناریوهای مختلفی را برای شرایط پیش روی کشور تعریف کرده و مجموعه های مهم کشورمان هم در حال برنامه ریزی هستند تا از منافع ملی کشور حمایت شود.

کد خبر: ۵۱٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha