۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
ژن‌های بومی دام و محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی صیانت می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

ژن‌های بومی دام و محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی صیانت می‌شود

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر صیانت از ژن‌های بومی کشاورزی و دامی در استان که در راستای پدافند غیرعامل تعریف می‌شود، گفت: نباید ورود ژن‌های خوب دام خارجی ژن‌های بومی را از بین ببرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی با اشاره به اینکه ذخیره سازی مواد غذایی برای روزهای مبادا از وظایف کارگروه کشاورزی است اظهار داشت: باید در برخی از محصولات کشاورزی و دامی کشور که وابسته به خارج است، ذخایر استراتژیک داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام برای این روزها پیشبینی شده است، گفت: این انبارها رویکرد پدافندی برای ذخایر دارد تا خلایی در امر تولید نداشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه برای استحکام فعالیت ها و کاهش آسیب پذیری در برابر تهدیدات نظامی و غیرنظامی باید تدابیر از قبل اندیشیده شود، افزود: جانمایی انبارها و پراکندگی سیلوهای گندم بخاطر ملاحظات پدافندی است.

فتحی، از استقرار مراکز قرنطینه در فرودگاه‌ها خبر داد و ابراز داشت: در استان آذربایجان شرقی هم ۱۱ مرکز و ایستگاه قرنطینه در گمرکات، مرزهای هوایی و زمینی و ورودی‌های استان مستقر شده است تا از شیوع آفت‌های محصولات کشاورزی و باغی و دامی وارداتی جلوگیری شود.

کد خبر: ۵۱٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha