۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
مجلس به دنبال این است که زعفران ارزش واقعی خود را در بازار جهانی داشته باشد
نایب رئیس مجلس:

مجلس به دنبال این است که زعفران ارزش واقعی خود را در بازار جهانی داشته باشد

زنگنه، نایب رئیس مجلس در پاسخ به اخطار نماینده تربت حیدریه در مورد حمایت از زعفران کاران، گفت: نیت مجلس این است که این طلای سرخ بتواند ارزش واقعی خود را در بازار جهانی داشته باشد و منفعت اصلی را کشاورزان ببرند نه افراد دیگر.

به گزارش بازار به نقل از خانه‌ملت، محسن زنگنه در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۴۳، گفت: در قضیه زعفران از وزارت جهاد کشاورزی تشکر می کنیم که برای حمایت از کشاورزان که یکی از محصولات استراتژیک کشور را تولید می کنند بحث خرید حمایتی را از دیروز اعلام کرده است و همچنین از کمیسیون کشاورزی برای پیگیری ها تشکر می کنیم.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی افزود: قیمتی را که تعاونی روستایی برای پوشال ۱۱ میلیون و نگین ۱۳ میلیون اعلام کرده با هزینه های برداشت و تولید زعفران همخوانی ندارد، تقاضا داریم تعاونی روستایی حمایت ها را کامل کرده و در قیمت های اعلام شده تجدیدنظر کند زیرا به نفع تولید و کشاورزی است.

وی ادامه داد: تعاونی روستایی اعلام کرده که مبلغ را به صورت ۳۰ درصد و مابقی را به صورت اقساط پرداخت می کند اما با توجه به تجربه ناخوشایند در سال گذشته کشاورزان و زعفران کاران با مشکلات زیادی مواجه شدند و پیشنهاد می کنیم مبلغ هزار میلیارد تومانی که با دستور معاون سازمان برنامه و بودجه تسهیلات ۱۵ درصد از طریق بانک های کشاورزی، ملت و توسعه صادرات تصویب و تامین شده، تصویب هزار میلیارد به دلیل انجام تعهدات اعضای شورای ملی زعفران در اختیار تعاونی روستایی قرار گیرد و از محل این اعتبار و اعتبارات خودشان پول کشاورزان را به صورت نقد پرداخت کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم از نمایندگان شهرهای زعفرانی، کمیسیون کشاورزی و نواب رئیس برای توجه به زعفران کاران تشکر کرد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: نیت مجلس این است که این طلای سرخ بتواند ارزش واقعی خود را در بازار جهانی داشته باشد و منفعت اصلی را کشاورزان ببرند نه افراد دیگر.

کد خبر: ۵۱٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha