۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
۱۷۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در کردستان وصول می‌شود
معاون صمت کردستان:

۱۷۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در کردستان وصول می‌شود

کردستان - معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از وصول ۱۷۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن تا پایان امسال در این استان خبرداد.

مهدی مرادی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه کردستان جزو استان های برتر کشور در پرداخت حقوق دولتی معادن است، اظهار داشت: امسال طبق رای شورای معادن برای طلا باید هشت درصد تولید آن به حقوق دولتی اختصاص داده شود که این میزان سه درصد بیشتر از عرف سایر معادن کشور است.

وی میزان حقوق دولتی پرداخت شده از سوی معدن طلای ساریگونی در استان طی سال گذشته را ۶۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: براساس برآوردهای انجام شده میزان پرداخت حقوق دولتی این معدن امسال بسیار بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه به غیر از معدن طلا، ۷۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان وصول شده و  این در حالی است که سال گذشته این میزان ۴۸ میلیارد تومان بوده است.

مرادی اضافه کرد: با پرداخت حقوق دولتی معادن از سوی معدن ساریگونی تا پایان سال جاری پیش بینی می شود میزان وصول این حقوق به ۱۷۰ میلیارد تومان برسد.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ نوع ماده معدنی فلزی، غیرفلزی و مصالح ساختمانی در کردستان وجود دارد، یادآور شد: از جمله معادنی که دارای پروانه بهره برداری هستند شامل طلا، سنگ آهن، منگنز، سرب و روی، باریت، سیلیس، فلدسپات، سنگ‌های تزئینی، پوک، پوزولان، سنگ آهک و سنگ لاشه است.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد طلای کشور در استان‌های کردستان و آذربایجان غربی تولید می شود، خاطرنشان کرد: معدن طلای ساریگونی از موفق ترین معادن کشور به شمار می رود.

کد خبر: ۵٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha