۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
تمام شاخص های اقتصادی مان مثبت است
حسن روحانی در مراسم راهپیمایی:

تمام شاخص های اقتصادی مان مثبت است

رئیس جمهور با بیان مثبت بودن همه آمارهای اقتصادی کشور، گفت: بین وابستگی به ابرقدرت‌ها و استقلال، مردم ما استقلال را انتخاب کردند.

به گزارش بازار، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم ۲۲ بهمن تهران، گفت: روز تاریخی ۲۲ بهمن را خدمت همه ملت بزرگوار ایران اسلامی و به محضر رهبری معظم انقلاب تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: یاد همه شهیدان انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی و همچنین امام شهیدان را گرامی می‌داریم.

رئیس جمهور بیان داشت: بهمن ۵۷ در ۴۱ سال پیش به ما نشان داد که چگونه قدرت خداوند در اراده یک ملت بزرگ تجلی می‌یابد. علی‌رغم اینکه تبلیغ می‌کردند دوران دین و معنویت سپری شده است و علی‌رغم اینکه جهان آن روز را به دو قطب شرق و غرب تقسیم کرده بودند ملت بزرگ ایران با انگیزه دینی و مذهبی و بدون اتکا به هیچ قدرت و ابرقدرتی با دست خالی و با دلی مطمئن در برابر رژیم تا دندان مسلح و اربابانش ایستادند و انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی رساندند.

**بی‌تردید در ۲۲ بهمن ۵۷ قدرت خداوند و اراده حق را به خوبی مشاهده کردیم

روحانی خاطرنشان کرد: بی‌تردید ما در حادثه تاریخی ۲۲ بهمن ۵۷ دست خداوند، قدرت خداوند و اراده حق را به خوبی مشاهده کردیم.

روحانی بیان داشت: بدون عنایت خداوند چگونه امکانپذیر بود که در برابر تمام قدرت‌های جهانی و حکومت نظامی در کشور، ملت ما بتواند بزرگترین پیروزی تاریخی را رقم بزند. 

وی تصریح کرد: من در اینجا می‌خواهم به نکته مهمی اشاره کنم، تمام انقلاب ما در واقع یک انتخاب بود. من می‌خواهم به این سؤالی که در ذهن برخی از نسل سوم و چهارم انقلاب ممکن است به وجود آمده باشد پاسخ دهم که چرا ملت ایران در ۴۱ سال پیش انقلاب را انتخاب کرد و چرا رژیم گذشته را سرنگون کرد.

**مردم ما مردم‌سالاری را انتخاب کردند

رئیس جمهور بیان داشت: در واقع انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر یک انتخاب بود، مردم بین یک رژیم فاسد وابسته به آمریکا و یک نظام مردم‌سالار دینی بین یک فاسدی بین شاهد ملعون و مثل انسانی باایمان و با دانش و سیاست همچون امام، ملت ما امام را انتخاب کردند. مردم‌سالاری را ملت ما انتخاب کردند.

**بالاترین ثمره انقلاب، انتخاب است

روحانی گفت: بین وابستگی به ابرقدرت‌ها و استقلال، مردم ما استقلال را انتخاب کردند، به اعتقاد من این انتخابات و این انتخاب امروز هم باید در پیش‌روی مردم باشد. پاسخ مردم امروز ما هم پاسخ ۴۱ سال پیش خواهد بود. بسیار مهم است به این نکته توجه کنید که انقلاب اسلامی مبتنی بر انتخاب بود و بالاترین ثمره انقلاب نیز انتخاب است، انقلاب از انتخاب است و انتخاب از انقلاب است.

وی تصریح کرد: یعنی مردم ما بین اسلام و کفر و حق و باطل و بین نظام مردمی و دیکتاتوری مسیر حق و عدل را انتخاب کردند. اگر رژیم فاسد گذشته به مردم اجازه انتخاب می‌داد نیازی به انقلاب نبود. اگر رژیم گذشته مردم را آزاد می‌گذاشت تا در نوع حکومت، حکومت را برگزینند و انتخاب کنند و در نوع قانون اساسی قانون اساسی موردنظر خود را انتخاب کنند و بین استقلال و وابستگی مردم استقلال را انتخاب کنند و اگر رژیم گذشته به یک انتخابات سالم آزاد ملی تن می‌داد انقلابی نمی‌شد. 

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه انقلاب برمبنای آن بود که درِ انتخابات بسته شده بود، گفت: انسداد در و دروازه انتخابات مردم را هدایت کرد تا از مسیر یک انقلاب بزرگ این زنجیر را پاره کنند و راه را بر انتخابات باز کنند. برخی فکر می‌کنند انقلاب اسلامی یک حادثه‌ای بود که ۴۱ سال پیش تحقق پیدا کرد، پدران، برادران، خواهران و مادران ما در آن عصر بود که راه انقلاب را برگزیدند و از ما می‌پرسند آیا امروز هم ما ناچاریم همان راه ۴۱ سال پیش را دنباله‌روی و پیروی کنیم، پاسخ این است که حضور مردم و انتخاب مردم منحصر به ۴۱ سال پیش نبوده و هر روز مردم در انتخاباتی رسمی یا غیررسمی شرکت کرده‌اند. جامعه‌ای که در او آزادی است انتخابات مستمر در آن تحقق می‌یابد، جامعه‌ای که در آن جامعه مردم‌سالاری وجود دارد و این مردم هستند که تصمیم نهایی را می‌گیرند همواره انتخابات وجود دارد.

روحانی افزود: مگر مردم ما فقط در ۱۲ بهمن و ۲۲ بهمن ۵۷ راهی را برگزیدند؟ در ۱۰ و ۱۱ فروردین ۵۸ به صورت رسمی با نظام جمهوری اسلامی را برگزیدند. در آن رفراندوم و همه‌پرسی عمومی که پایه نظام اسلامی ما است، مردم یکبار دیگر در انتخاب خبرگان قانون اساسی به انتخاب دعوت شدند و مردم یکبار دیگر برای همه‌پرسی قانون اساسی در سال ۵۸ یکبار دیگر به انتخاب دعوت شدند و هر سال مردم به انتخابات دعوت می‌شوند.

وی ادامه داد: آمریکا می‌گفت اگر سه ماه تحریم را ادامه دهیم مردم در آب و برق و گاز خود دچار مشکل می‌شوند و نیازهای ضروری و بهداشتی و دارویی‌شان برطرف نمی‌َشود. ما روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم و دو سال تحریم کامل بودیم اما امروز مردم می بینند که ما در بسیاری از مواد غذایی خودکفا شده ایم و در بخش صنعت نیز دستاوردهای جدیدی داشته ایم.

وی تاکید کرد: آمریکا اشتباه کرده و نفهمیده کشاورزان و صنعتگران ایرانی در کنار هم ایستاده اند و کشور را پیش می برند. آنان فکر کردند اگر بنزین ما را تحریم کنند ملت برای آن صف می‌کشد اما امروز میزان تولید بنزین ما از ۶ سال پیش دو برابر شده است. آنهایی که می گویند ما نمی توانیم در برابر آمریکا پیشرفت کنیم اشتباه می کنند.

رئیس‌جمهوری افزود: در زمان پیروزی انقلاب مقدار تولید گاز کشورمان ۱۱۰ میلیون متر مکعب در روز بود در روزی که دولت یازدهم آمد ۶۲۵ میلیون متر مکعب بود و در پایان سال تولید گاز به ۱۰۰۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید. این بزرگترین افتخار برای صنعت ماست. آمریکا خطا کرده اشتباه کرده که فکر کرده اگر در تحریم قرار گیریم عقب نشینی می کنیم. امروز ۹۷ درصد داروی مورد نیاز ما در داخل تولید می شود و فقط ۳ درصد به خارج نیاز داریم که اگر تلاش کنیم در آن زمینه هم خودکفا می‌ شویم.

روحانی تاکید کرد: امروز ما گردشگر درمانی و سلامت داریم که از کشورهای همسایه برای عمل جراحی می آیند. تمام تخت های بیمارستانی از۸۰هزارتخت به ۲۶ هزار تخت دیگر افزایش دادیم و ۴۵ هزار تخت را هم بازسازی کردیم. اگر برخی از همین کشورهای اطراف یک‌ماه نفت شان تحریم شود حقوق کارمندانشان را هم نمی‌توانند بدهند. مردم ما اما بازوهایشان را قوی کردند.

رئیس جمهوری با اشاره به افزایش آمار اشتغالزایی در دولت یازدهم و دوازدهم خاطرنشان کرد: آمار نشان می‌دهد که با وجود همه فشارها و تحریم‌ها مسیر ما مسیر درستی بوده و ملت ما مقاومت و ایستادگی کرده‌اند و امروز در تمام زمینه‌ها موفقیت‌های بزرگی را به دست آورده‌ایم.

وی همچنین با مقایسه وضعیت امروز راه آهن کشور با دوران پیش از انقلاب اسلامی گفت: ابتدای انقلاب 4500 کیلومتر راه آهن در کل کشور وجود داشت اما فقط در دولت تدبیر و امید 1200 کیلومتر راه آهن اضافه شده و حدود 1000 کیلومتر دیگر نیز تا پایان دولت دوازدهم اضافه خواهد شد.

روحانی با اشاره به وضعیت آزادراه تهران – شمال گفت: به وزارت راه دستور می‌دهم که از فردا در جاده عظیم تهران – شمال که تکمیل شده است رفت و آمد آزمایشی را برقرار کند و جاده را به روی مردم باز کند و ان‌شاءالله اوایل اسفند این جاده مهم که از افتخارات مهندسی ایران است افتتاح خواهد شد. در این پروژه که ارزش آن 10 هزار میلیارد تومان است کار عظیمی انجام شده است.

رئیس جمهوری در ادامه سخنانش با اشاره به اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی ادامه داد: طی شش ماه دوم سال جاری 33 هزار طرح و پروژه عمرانی افتتاح کردیم و افتتاح خواهیم کرد؛ ما دست روی دست نگذاشته‌ایم و دولتمان ورشکسته و ملت‌مان تسلیم شده نیست؛ آمریکا باید بفهمد که اشتباه کرده و بزرگترین خطاها را مرتکب شده است و در کشور همسایه ما، مهمان عراق و فرمانده ما را علی رغم همه قوانین بین‌المللی ترور کرده و به شهادت رسانده و بزرگترین جنایت را انجام داده است. آمریکا خاک مردم فلسطین و سوریه را علی رغم همه قطعنامه‌های بین‌المللی به اسرائیل هدیه کرده است و مردم روز به روز آگاهتر می‌شوند که راه آمریکا به ضرر ملت جهان اسلام، منطقه و ایران است و حتی کار کاخ سفید به ضرر مردم آمریکا نیز است.

روحانی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ایستادگی پیامبران در برابر فشار و ستم و توکل آنها به خدای متعال، گفت: در سایه تحریم و فشار مردم ما آزار می‌بینند و اذیت می‌شوند و به آنها فشار وارد می‌شود اما در عین حال آنها کاملا آگاه هستند که می‌توانیم از این فشار عبور کنیم؛ همانطور که آنها در ماه‌های اخیر دیده‌اند در تمام شاخص‌های اقتصادی روندی صحیح و مثبت طی کرده‌ایم، این به آن معناست که ما قدرت داریم و می‌توانیم در برابر فشار آمریکا به پیروزی برسیم. ما در برابر تمام آزارها و اذیت‌ها می‌ایستیم.

کد خبر: ۵٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha