۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
یک میلیون و ۷۹۲ هزار تن ذرت، به زودی ترخیص می شوند
سخنگوی گمرک ایران:

یک میلیون و ۷۹۲ هزار تن ذرت، به زودی ترخیص می شوند

لطیفی، سخنگوی گمرک ایران گفت: در هفت ماه نخست امسال در مقایسه با پارسال، واردات ذرت ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش بازار، سید روح اللّه لطیفی با بیان اینکه در مقایسه با سال گذشته ترخیص قطعی ذرت ۷۰۰ هزار تن افزایش داشته است افزود: در این مدت ۵ میلیون و ۸۵۸ هزار تن ذرت، یک میلیون و ۹۸ هزار تن جو و ۶۳۲ هزار و ۶۳۱ تن کنجاله سویا ترخیص قطعی شده است.

وی گفت: یک میلیون و ۷۹۲ هزار تن ذرت، ۴۱۰ هزار تن کنجاله سویا و ۲۵۰ هزار تن جو در نوبت ترخیص هستند که به زودی ترخیص می شوند.

لطیفی افزود: در واردات جو ۴۰ درصد و کنجاله سویا ۴۳ درصد کاهش واردات قطعی داشته ایم که با اضافه شدن کالاهای در حال ترخیص بخشی از این کاهش جبران می شود.

مسعود بصیری مدیرکل دفتر توسعه بازار و زنجیره های وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: از ابتدای مهر، مزارع مرغ مادر و تخمگذار و از ابتدای آبان مزارع مرغ گوشتی برای تهیه نهاده های دامی وارد سامانه بازارگاه شده اند تا محصولات آنها نیز در این سامانه ثبت شود.

وی افزود: از هفته گذشته سامانه دامپزشکی، بر حمل و نقل مرغ از مزارع به کشتارگاه نظارت و آن را ثبت می کند و این آمار نیز تا پایان این هفته در سامانه بازارگاه ثبت می شود.

بصیری گفت: ۲۰ هزار مزرعه طیور در ماه ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی می کنند و ۲۵ هزار بهره بردار مرغ مادر هم در کشور فعالند.

وی افزود: از زمانی که سامانه بازارگاه بازطراحی شده است اتصال به سامانه دستگاه های دیگر گام به گام انجام می شود و اکنون به سامانه جامع تجارت وصل است.

بصیری گفت: سامانه تجارت بر اساس کد شناسه یکتا آمار انبارهایی را که نهادهای دامی در آنها تخلیه می شود دارد.

وی افزود: برخی مغایرت ها در سامانه بازارگاه با سامانه گمرک به علت بحث نشانی و کد پستی وجود داشت که این مغایرت ها رفع شده است.

بصیری گفت: وزارت جهاد کشاورزی فقط توزیع کننده نهاده های دام و طیور بر اساس سامانه بازارگاه است و تأمین کننده کالا، تخصیص دهنده ارز و دستگاه های نظارتی هر کدام وظیفه خود را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه وارد کننده کالا باید از وزارت جهاد کشاورزی مجوز ترخیص نهاده های دامی را بگیرد افزود: ما نیز سؤال داریم که نهاده های دامی وارد شده کجاست؟ زیرا ما دستگاه ناظر نیستیم بلکه توزیع کننده هستیم.

بصیری گفت: زمانی که ترخیص نهاده های دامی همپای نیاز نیست چگونه بازار را کنترل کنیم؟

وی افزود: به محض اینکه مرغدار مجوز جوجه ریزی می گیرد برای ۲۴ روز نخست به وی نهاده اختصاص داده می شود و این از ابتدای آبان در سامانه بازارگاه اجرا شده است.
 

کد خبر: ۵۱٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha