۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
اعطای ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض مسکن در خراسان جنوبی/ مهلت ۱۰ روزه برای جذب سهمیه
معاون استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

اعطای ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض مسکن در خراسان جنوبی/ مهلت ۱۰ روزه برای جذب سهمیه

بیرجند- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از اعطای ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای احداث مسکن اقشار کم درآمد در استان خبر داد و گفت: شهرستان ها ۱۰ روز فرصت برای جذب سهیمه را دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، سید کمال الدین میرجعفریان بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای راهبری تأمین مسکن استان که در محل استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، اظهارکرد: تفاهم نامه احداث ۶ هزار واحد مسکونی ویژه اقشار کم درآمد فی مابین استانداری و سازمان برنامه و بودجه کشور در اواخر سال گذشته امضا شده است.

 وی با بیان اینکه از محل این تفاهم نامه ۵ هزار واحد مسکن اقشار کم درآمد و بد مسکن ها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت احداث می شود، بیان داشت:  احداث مسکن در حاشیه شهرها یا بافت های فرسوده بیرجند نیز در این زمینه گنجانده شده است.

به گفته وی هزار واحد نیز برای تأمین مسکن بازنشسته های واجد شرایط در این طرح برنامه ریزی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه وظیفه اجرایی این طرح به بنیاد مسکن استان محول شده است، عنوان کرد: آمار افراد متقاضی شرکت در این طرح با هماهنگی فرمانداران شهرستان ها احصا شود.

 وی با تاکید بر اینکه متقاضیان باید هرچه سریع تر به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شوند، عنوان کرد: تا کنون اقدامات خوبی  در این زمینه صورت گرفته و باید مشکلات بر سر راه طرح حل و روند اجرا تسریع شود.

میرجعفریان با بیان اینکه علیرغم تأکیدات فراوان اما برای بخشی از این سهمیه ها در شهرستان ها، قرارداد فی مابین متقاضیان و بانک‌های عامل منعقده نشده است، تصریح کرد: مهلت زمانی ۱۰ روزه را برای تعیین تکلیف سهمیه ها به فرمانداران می دهیم و در صورت عدم جذب سهمیه به سایر شهرستان ها اختصاص خواهد یافت.

معاون استاندار خراسان جنوبی خواستار برررسی موانع و مشکلات اجرا این طرح شد و افزود: راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری در این زمینه ورود کرده تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی از خانه اولی ها، افراد فاقد مسکن و ساکنان بافت های فرسوده و ناکارآمد خواست از این فرصت برای خانه دار شدن خود حداکثر استفاده را داشته باشند.

میرجعفریان به اعطای ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به متقاضیان این طرح اشاره کرد و بیان داشت: این فرصت بی نظیری است که که احتمال تکرار آن با عنایت به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بعید به نظر می رسد.

 به گفته وی در راستای اجرای این طرح همچنین به متقاضایان واجد الشرایط ۵۰ میلیون تومان وام ارزان قیمت با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله اعطا می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد زیادی از متقاضیان به جهت نداشتن ضامن معتبر از ادامه کار بازمانده اند، عنوان کرد: در این راستا مقرر شد امکان پرداخت تسهیلات به صورت ضمانت زنجیره ای از سوی بانک ها  فراهم شود.

کد خبر: ۵۱٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha