۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
رونق نسبی بازار سرمایه، طی یکی دو هفته آینده
رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی مطرح کرد

رونق نسبی بازار سرمایه، طی یکی دو هفته آینده

شقاقی، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی ابراز امیدواری کرد بازار سرمایه طی یکی دو هفته آینده شاهد رونق نسبی در کنار بازارهای موازی باشد.

به گزارش بازار، وحید شقاقی، اظهار کرد: آنچه در ماه‌های اولیه سال برای بازار سرمایه اتفاق افتاد، ناظر بر بازار ثانویه بود که رشد قیمت سهام را در اکثریت سهم‌ها شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه بازار اولیه ابتدا باید رشد یابد، گفت: دولت برنامه‌ای برای تامین مالی در بازار اولیه نداشت و حتی در رشد بازار ثانویه غافلگیر شده بود.

شقاقی با بیان اینکه دولت در عمق بخشیدن به بازار اولیه ناتوان جلوه کرد، ادامه داد: بازار اولیه باید توسعه یافته باشد و شرکت‌ها در بازار اولیه تامین مالی شوند.

وی با تاکید بر لزوم رشد بازار اولیه هم راستا با بورس گفت: بازار اولیه عمق کافی یافته است و حتی در فصل تابستان که دولت عرضه اولیه‌ها را افزایش داد، متاسفانه درگیر رکود بورس شدیم و خروج نقدینگی از این بازار اتفاق افتاد.

شقاقی بر لزوم حرکت متوازن بازار اولیه و ثانویه تاکید کرد و گف: بازار ثانوی از مرداد ماه کم فروغ شده و امروز هرچه دولت به بازار اولیه عمق ببخشد، هیچ گرایشی برای خرید احساس نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه انتخابات امریکا بخشی از ابهام‌ها را در حوزه اقتصاد بر طرف خواهد کرد، افزود: سایر بازارهای موازی با بازار سرمایه، بیشترین افزایش قیمت را داشتند و لذا انتظار می‌رود بیش از این شاهد افزایش قیمت در این بازارها نباشیم.

شقاقی ادامه داد: بازار سرمایه از شاخص ۲ میلیون و ۸۰ به یک میلیون و ۲۰۰ رسیده است و تمام این آمار بد، پیش خور شده است.

این کارشناس حوزه اقتصادی ابراز امیدواری کرد بازار سرمایه طی یکی دو هفته آینده شاهد رونق نسبی در کنار بازارهای موازی باشد و تاکید کرد دولت در حوزه تامین مالی باید آستین را بالا بزند.

شقاقی همچنین بازار سرمایه را دچار عقب ماندگی نسبت به سایر بازارها دانست و گفت: امیدواریم بخش خصوصی نیز بتواند در حوزه تامین مالی اقدام کند.

کد خبر: ۵۱٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha