۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
تعامل با شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو
معاون وزیر صمت مطرح کرد

تعامل با شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو

صالحی نیا، معاون وزیر صمت گفت: در بحث قیمت گذاری خودرو، در تعامل با شورای رقابت برای منطقی کردن قیمت‌ها هستیم.

به گزارش بازار، محسن صالحی نیا در حاشیه مراسم اهدای اقلام کمک‌آموزشی خودرو به هنرستان‌های کم برخوردار کشور، درباره ایجاد قطب سوم خودرو سازی در کشور افزود: در سنوات گذشته بحث ایجاد قطب سوم خودروسازی مطرح شد ما ۲ شرکت بزرگ خودرو ساز داریم که براساس نیاز مشتری، توسعه محصولات، تنوع سازی در تولید، مسیری را مشخص، و ادامه می‌دهند.

وی اضافه کرد: باید این امکان فراهم شود تا افرادی دیگر در این بخش سرمایه گذاری کنند و حرکت خود را در افزایش تولید، توسعه محصول و داخلی سازی از طریق تامین زنجیره تولید انجام دهند.

صالحی نیا با بیان اینکه در بخش خصوصی ۳ شرکت مستعد در زمینه طراحی محصول وجود دارد گفت: با حمایت‌های که صورت می‌گیرد این شرکت‌ها می‌توانند ظرفیت مشخص و قابل توجه‌ای در این زمینه تولید کنند اگر این اتفاق صورت گیرد شاهد رقابت پذیری این بازار خواهیم بود.

معاون وزیر صمت درباره افزایش قیمت خودرو افزود: افزایش قیمت خودرو بدون طی مراحل قانونی صورت نمی‌گیرد، زیرا خودرو تابعی از قیمت‌های تمام شده از زنجیره‌های تامین است و با توجه به ارکانی که وجود دارد قیمت‌ها براساس قیمت‌های پایه و نرخ تورم تعیین می‌شود.

صالحی نیا ادامه داد: ما قیمت خودرو را از دو مسیر مدیریت تامین زنجیره تولید، و اصلاح و منطقی کردن قیمت‌ها هدایت می‌کنیم و اگر این اتفاق صورت نگیرد هم تولید کننده و هم مصرف کننده متضرر می‌شوند.

وی گفت: اگر تولید مستمر صورت نگیرد نخستین ضربه به تولید کننده است، زیرا نیروی شاغل بیکار و زنجیره‌های تولید متضرر می‌شوند.

معاون وزیر صمت افزود: مسیری را برای منطقی کردن قیمت خودرو با شورای رقابت در پیش داریم که بزودی شاهد ارائه برنامه‌هایی در بحث افزایش تولید و مدیریت هزینه و قمیت خودرو خواهیم بود.

کد خبر: ۵۱٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha