۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
حذف مدارس فرسوده نیاز به حمایت مجلس دارد
وزیر آموزش و پرورش:

حذف مدارس فرسوده نیاز به حمایت مجلس دارد

حاجی میرزایی، وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: بیش از ۳۰ درصد فضاهای آموزشی ما استاندارد ندارند و برای حل این مشکل نیاز به کمک مجلس شورای اسلامی داریم.

به گزارش بازار، حاجی میرزایی در دیدار با رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: برای حل مسئله رتبه بندی معلمان، لایحه رتبه بندی معلمان را دوباره نوشتیم و به دولت ارائه دادیم و تلاش می‌کنیم که هر چه سریع‌تر آن را به مجلس برسانیم.

وی با اشاره به اینکه یک هفته بعد از شیوع ویروس کرونا توانستیم آموزش را از طریق تلویزیون و چند ماه بعد از طریق سامانه شاد پیگیری کنیم و ارائه دهیم گفت: تاکید آموزش و پرورش بر حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس متناسب با شیوه نامه‌های ستاد ملی مقابله با کروناست، ولی با این همه شبکه آموزشی دانش آموزی (شاد) و تلویزیون هم برای آموزش کامل برنامه ریزی شدند.

حاجی میرزایی افزود: به مدیران مدارس هم تاکید شده است که با نظارت کامل، آموزش تمام دانش آموزان را پیگیری کنند تا هیچ دانش آموزی از آموزش دور نماند و از جامعه فرهنگی و دانش آموزان نیز انتظار داریم با وجود برخی مشکلات از «شاد» حمایت کنند و ما نیز سعی می‌کنیم مشکلات آن را از بین ببریم.

وی سند تحول بنیادین را روشنگر راه آموزش و پرورش دانست و گفت: اجرای این سند، تاکید مقام معظم رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور است که در این سال‌ها گام‌های خوبی برای اجرای آن برداشته شده است، ولی هنوز با مشکلاتی همراه هستیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در آموزش و پرورش آمادگی همکاری کامل با مجلس شورای اسلامی و مخصوصا کمیسیون آموزشی مجلس را داریم و درخواست می‌کنیم مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه به ما کمک کند و هدف نهایی این همکاری را حل حداقل چند مساله از مسائل اصلی آموزش و پرورش می‌دانیم.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار افزود: مهمترین موضوع گفتگوی ما شکل گیری یک رابطه سنجیده بین دستگاه دولت و مجلس شورای اسلامی و به صورت خاص وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی است.

علیرضا منادی نیز در این نشست با اشاره به اینکه با شیوع کرونا و تعطیلات مدارس آموزش و پرورش در حال یک تغییر اساسی است گفت: شبکه شاد، آموزش و پرورش را در شرایط تعطیلی مدارس زنده نگاه داشت، اما باید توان آموزش مجازی معلمان را نیز بالا ببریم.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه باید آمار دقیقی از کاربران شبکه شاد گرفته شود گفت: این شبکه، فرصتی برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور است و بخشی از بودجه آموزش و پرورش باید صرف شبکه شاد شود تا این شبکه استقرار یابد.

وی خاطرنشان کرد: تقاضای رایگان شدن اینترنت شاد و درخواست سیم کارت مجازی از مهمترین درخواست‌های مجلس بود که به دولت ارائه و باعث رایگان شدن اینترنت شبکه شاد شد.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به نحوه جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: نمی‌توان فردی که ۱۰ تا ۱۵سال از عمر خود را صرف کاری می‌کند و حق و حقوقی برای آن‌ها ایجاد می‌شود به راحتی با او فسخ قرارداد کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح رتبه بندی با یک فوریت در صحن مجلس مصوب و برای بررسی به کمیسیون آموزش ارسال شده است، افزود: در دولت هم لایجه رتبه بندی برای تصویب به کمیسیون اجتماعی دولت رفته است و امیدواریم لایحه رتبه بندی قبل از نهایی شدن بودجه ۱۴۰۰مصوب تا منابع مالی آن در لایحه بودجه ۱۴۰۰دیده شود.

کد خبر: ۵۱٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha