۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
قانون مالیات بر خودروهای لوکس به کجا رسید؟
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

قانون مالیات بر خودروهای لوکس به کجا رسید؟

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از دولت به دلیل مقاومت در مقابل طرح های معیشتی مجلس که به نفع مردم هستند، گفت: بهتر است رئیس جمهور و هیات وزیران منابع سرشاری که می توانند کمکی به حل مشکل کسری بودجه و معیشت مردم باشد را به جریان بیاندازند.

به گزارش بازار به نقل از خانه‌ملت، مهدی طغیانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی معیشت را یکی از مسائل مهم امروز کشور دانست و گفت: با وجود آنکه دولت در این خصوص اقدام جدی به صورت ارائه لایحه به مجلس انجام نمی دهد، در مقابل نیز با طرح های مجلس مخالفت کرده و در برابر آن ها مقاومت می کند و رفتارهایی برخلاف منطق و اصول علمی انجام می دهد. یکی از این رفتارها مخالفت با طرح تامین کالاهای اساسی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه مرکز پژوهش های مجلس بحث تامین معیشت مردم را از طریق مالیات بر تراکنش های پایا، ساتنا و چک را مطرح کرد اما هنوز چند روز از رد آن توسط سخنگوی دولت نگذشته بود (با این استدلال که مردم پول خود را از بانک خارج می کنند) که بانک مرکزی خود تعرفه و کارمزدش را تغییر داد. بنابراین اگر این اقدام برای مردم بازدارنده است و سبب می شود که آن ها پول خود را از بانک ها خارج کنند پس این کار که انجام دادید به چه معناست؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مواردی که می توانست تامین کالاهای اساسی برای مردم را تامین کند فقط سود سرشاری را برای بانک ها دارد.

وی با بیان اینکه منابعی که در بودجه سال ۹۹ پیش بینی شده بود، چه شدند؟، گفت: قانون مالیات بر خودروهای لوکس و خانه های خالی به کجا رسید در حالی که قرار بود آئین نامه آن ۳ ماهه در دولت تصویب شود اما اکنون با وجود آنکه در ماه هشتم سال هستیم هنوز به تصویب نرسیده است.

طغیانی بیان کرد: بهتر است رئیس جمهور و هیات وزیران این منابع سرشاری که می تواند امروز کمکی برای حل کسری بودجه و مشکل معیشت مردم باشد را هرچه سریع تر به جریان انداخته و مسیر این جریان را تسریع کنند.

کد خبر: ۵۱٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha