۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
کاهش ۱۷.۵ درصدی صادرات کشور در ۷ ماهه امسال
رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد

کاهش ۱۷.۵ درصدی صادرات کشور در ۷ ماهه امسال

میراشرفی، رئیس کل گمرک ایران از کاهش ۱۷.۵ درصدی صادرات در ۷ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی میراشرفی گفت: در ۷ ماهه امسال، ۶۵.۵ میلیون تن به ارزش ۱۸.۲ میلیارد دلار سهم صادرات کشور بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی ۱۷.۵ و از نظر ارزشی ۲۳ درصد کاهش داشت.

رئیس کل گمرک ایران درباره آمار ۷ ماهه امسال تجارت خارجی افزود: در این مدت، بیش از ۸۵ میلیلون تن به ارزش ۳۸.۳ میلیارد دلار تجارت خارجی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: صادرات در مدت ۷ ماه امسال نسبت به ماه قبل، ۱۱ درصد کاهش داشته است که امید است تا پایان سال روند عادی‌تر شود.

میراشرفی تاکید کرد: در مدت ۷ ماه امسال، سهم واردات ۱۹.۳ میلیون تن به ارزش ۲۰ میلیارد دلار بوده است که از این میزان ۱۳.۸ میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شده است.

وی گفت: واردات ذرت درمدت ۷ ماه امسال ۵.۸ میلیون تن بوده که در مدت مشابه سال قبل، ۵.۱ میلیون تن بوده است.

میراشرفی افزود: کشورهای عراق با ۴.۸ میلیارد دلار، چین با ۴.۴ میلیرد دلار، امارات با ۲.۲ میلیارد دلار، ترکیه با ۱.۴ میلیارد دلار و افغانستان با ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار از کشورهای مقصد صادراتی ما در این مدت بودند.

رئیس کل گمرک تصریح کرد: کشورهای چین ۵.۱ میلیارد دلار، امارات ۴.۷ میلیارد دلار، ترکیه ۲.۲ میلیارد دلار، هند ۱.۲ میلیارد دلار و المان یک میلیارد دلار کالا به ایران صادر کردند.

کد خبر: ۵۱٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha