۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
ترامپ  به هر قیمتی می خواهد پیروز انتخابات شود
آخرین روزهای رقابتهای انتخاباتی در امریکا؛

ترامپ به هر قیمتی می خواهد پیروز انتخابات شود

رقابتهای انتخاباتی به آخرین روزهای خود رسیده است و هر دو کاندیدا در تلاش هستند تا در این روزهای پایانی مردم را به حضور در انتخابات و رای دادن تشویق کنند ولی سخنان دونالد ترامپ بازهم شایبه تقلب در انتخابات را افزایش داده است.

بازار؛ گروه بین الملل: در سالی که به دلیل پاندمی و ابتلای میلیونها انسان به ویروسی ناشناخته در تاریخ ثبت می شود، انتخاباتی در امریکا برگزار می شود که می تواند دلیل دیگری برای به یاد ماندن این سال برای تمامی مردم دنیا باشد. تا کنون بالغ بر ۹۰ میلیون امریکایی آرای خود را به صندوق های رای انداخته اند یا از طریق پست ارسال کرده اند که دموکراتها سهم بیشتری از این آرا را دارند. در نظر سنجی ها به خصوص در ایالتهای کلیدی  جوبایدن وضعیت بهتری نسبت به ترامپ دارد ولی برای آگاه شدن از نتیجه نهایی این انتخابات تاریخی باید چند روز دیگر صبر کرد.

اما در این روزهای آخر رقابتهای انتخاباتی بازهم سخنان ترامپ سوژه اصلی رسانه های امریکا است. او در روز گذشته یک سخنرانی در پنسیلوانیای امریکا انجام داد و در این سخنرانی گفت:« ما یا در روز سه شنبه پیروز انتخابات می شویم یا با کمک دادگاه عالی امریکا چند روز بعد به عنوان پیروز انتخابات معرفی خواهیم شد.»

سی ان ان  که این سخنان رییس جمهوری را نگران کننده و عامل تضعیف دیدگاه عمومی نسبت به انتخابات و نظر مردم در این انتخاب مهم و تاریخی در امریکا دانسته است در گزارش خود نوشت:« این اولین بار در طول تاریخ انتخابات امریکا است که رییس جمهور در مورد نتیجه انتخابات باتردید صحبت می کند. رییس جمهوری که خود مجری اصلی انتخابات است و مسولیت حفاظت از آرای مردم را بر عهده دارد، کل سیستم انتخابات و اعتماد به آن را از بین برده است.»

این اولین باری نیست که او چنین دیدگاهی را مطرح کرده است. پیشتر ترامپ در مورد آرای پستی در امریکا با تردید سخن گفته بود و افزایش شمار آرای پستی را زمینه ای برای احتمال تقلب در انتخابات معرفی کرد. از طرف دیگر این رییس جمهوری ۷۴ ساله بارها در مورد تقلب گسترده در انتخابات و پیروزی قطعی خود در صورت عدم تقلب صحبت کرده بود و تمامی این سخنان نگرانی های زیادی را در میان سیاستمداران امریکا ایجاد کرد.

آیا دلیل انتصاب قاضی ارشد دادگاه عالی امریکا، حمایت از ترامپ بود
بعد از سخنان ترامپ در این مراسم سی ان بی سی به عجله زیاد ترامپ برای انتخاب قاضی ارشد دادگاه عالی در امریکا اشاره کرد و نوشت:« در این روزها از رییس جمهور خواسته شد تا این انتخاب را به بعد از روز انتخابات و رییس جمهوری جدید واگذار کند ولی او با عجله و در میان رقابتهای تنگاتنگ انتخاباتی قاضی جدید را معرفی و تایید کرد. شاید دلیل انتصاب او حمایت از شخص ترامپ در این رای گیری بود؟ شاید او تلاش می کرد تا عالی ترین مقام قضایی امریکا را به گونه ای با خود همراه کند تا هر زمان قانون به او اجازه انجام کاری را نمی داد، ترامپ بتواند با حمایت ارشد ترین مقام قضایی در امریکا به هدف خود برسد؟»

این رسانه در ادامه نوشت:« دونالد ترامپ تمامی اصول سیاسی در امریکا را از بین برده است و حتی اعتماد عمومی به نظام سیاسی ، رییس جمهور و نظام قانونی کشور را تضعیف کرد. انتخاب او به عنوان کاندیدای حزب در سال ۲۰۱۶ بزرگترین اشتباهی بود که جمهوری خواهان انجام دادند و انتخاب او برای چهار سال دیگر به عنوان رییس جمهور نیز می تواند به این اشتباه بزرگ و تاریخی در کشور دامن بزند.»

بایدن هم به سخنرانی در این روزهای پایانی ادامه می دهد
اما بایدن هم در این روزهای پایانی بیکار ننشسته است. او در هفته اخر به همراه باراک اوباما رییس جمهوری قبلی حزب دموکرات به سخنرانی و حضور در گردهم آیی ها می پردازد و تلاش می کند تا مردم را  مشارکت در انتخابات ترغیب کند. باراک اوباما در سخنرانی روز گذشته خود گفت:« دونالد ترامپ رییس جمهوری است که تنها تلاش می کند تا تمایلات شخصی و جاه طلبی های خود را تامین کند و از هر ابزاری برای تحقق اهدافش استفاده می کند در حالیکه جو بایدن به نیازهای شما و تامین امکانات برای مردمی که در امریکا ساکن هستند توجه دارد. بایدن رییس جمهوری است که مردم امریکا می خواهند و می تواند در زندگی آنها تغییراتی ایجاد کند.»

از طرف دیگر ان بی سی نیوز گزارشی در مورد دیدگاه کوبایی تبارها در ایالت فلوریدا منتشر کرده است. در این ایالت ۱۷ درصد از مردمی که در انتخابات شرکت می کنند کوبایی تبار هستند و اغلب آنها طرفدار حزب جمهوری خواه در امریکا هستند. این گزارش نشان می داد که اغلب این افراد تمایل دارند برای پیروزی ترامپ به پای صندوق های رای بروند .

اما بررسی های سی ان ان نشان داده است افراد دارای تحصیلات کم و درآمد پایین که در سال ۲۰۱۶ اصلی ترین حامی ترامپ در انتخابات بوده اند و در جریان انتخابات کنونی هم به دلیل کمکهای مالی زیاد ترامپ به آنها، انتظار می رفت به حمایت از ترامپ ادامه دهند، این بار دیدگاه متفاوتی دارند. مطالعات سی ان ان نشان داده است سهم کمتری از این گروه در مقایسه با سال ۲۰۱۶ تمایل دارند به دونالد ترامپ رای بدهند و این تغییر دیدگاه می تواند نقش زیادی در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کند.

کد خبر: ۵۱٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha