۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
جزئیات محدودیت‌های ۱۰ روزه در ۲۵ مرکز استان
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تشریح کرد

جزئیات محدودیت‌های ۱۰ روزه در ۲۵ مرکز استان

رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، جزئیات اعمال محدودیت‌ها در ۲۵ مرکز استان (از روز چهارشنبه تا جمعه بعدی و برای ۱۰ روز) را تشریح و تاکید کرد: از این پس مصوبات استان تهران، در استان البرز هم اجرا می شود.

به گزارش بازار، علیرضا رئیسی، معاون امور بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در تشریح محدودیت های جدیدی که در برخی از شهرها و شهرستان ها اعمال خواهد شد افزود: امروز چهل و دومین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهور و اعضا تشکیل شد و در این جلسه رهنمودهای جلسه تشکیل شده با حضور مقام معظم رهبری مرور شد و ارزیابی های مختلفی ارائه شد.

وی گفت: مصوبات مهمی که به تصویب رسید محدودیت های اعمال شده در ۴۳ شهرستان نیز بود که در گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ در هفته گذشته اعمال شده بود و این محدودیت ها برای یک هفته دیگر تمدید شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا افزود: چون الگوی بیماری در تهران و البرز مشابه یکدیگر است این دو استان یک استان فرض خواهد شد.

وی گفت: در ۲۵ مرکز استان از روز چهارشنبه تا جمعه بعد یعنی برای ۱۰ روز، محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

رئیسی خاطرنشان کرد:  فعالیت‌های گروه سه و چهار نیز که عمدتا آموزشی و محل تجمع است، برای ۱۰ روز ممنوع می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مراقبت الکترونیکی مبتلایان به کرونا از دیگر مصوبات این ستاد است که قرار شد با همکاری وزارت ارتباطات اجرایی شود.

وی افزود: از ۲۵ مرکز استان جدید محدودیت های جدید در ۴۶ شهرستان و در گروه های شغلی ۳ و ۴ اعمال خواهد شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در تشریح گروه های شغلی ۳ و ۴ گفت:‌ گروه های شغلی ۳ شامل دانشگاه ها، مدارس، زبان سراها، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، کتابخانه ها، استخرهای سرپوشیده، موزه ها و موزه باغ ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه ها، مساجد و مصلی ها و ممنوع بودن برگزاری هرگونه آزمون حضوری جزو گروه ۳ شغلی است.

رئیسی ادامه داد: گروه ۴ شغلی از جمله برگزاری مراسم های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه های ورزشی، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه ها ممنوع است که این گروه های شغلی ۳ و ۴ مقرر شد در مراکز استان های زیر به مدت ۱۰ روز از روز چهارشنبه محدودیت ها اعمال شود.

وی افزود: استانهای: البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان، کرمان و تهران هم که از قبل شامل این محدودیت ها می شده است.

وی گفت: مقررات و محدودیت های سختگیرانه ای برای ۴۶ شهرستان جدید علاوه بر ۴۳ شهرستان قبلی در رده های شغلی ۲، ۳ و ۴ اعمال خواهد شد.

رئیسی در تکمیل صحبت های قبلی و در تشریح رده های شغلی گروه ۲ افزود: گروه های شغلی ۲ عبارتند از پاساژ، مراکز خرید و مال ها، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلی ها، قنادی و شیرینی فروشی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، مراکز تهیه و طبخ غذا که اگر بیرون بر باشد می توانند باز باشند، آرایشگاه های مردانه، بازار فروش خوردو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب بازی فروشی ها، فروش لوازم خانگی، عمده فروشی ها و خرده فروشی ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادوفروشی ها، پارچه فروشی ها، عکاسی ها، آژانس های مشاوره املاک، پرده سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت افزار، خیاطی و خرازی ها و لوازم آرایشی و بهداشتی جزو گروه شغلی ۲ هستند که در ۴۶ شهرستان زیر به مدت یک هفته محدودیت اعمال خواهد شد.

شهرستان ها:
آذربایجان شرقی: اهر، بناب، شبستر و میانه
آذربایجان غربی: اشنویه، بوکان، خوی، تکاب، سلماس و نقده
اصفهان: کاشان، شهرضا و مبارکه
اردبیل: مشکین شهر
البرز: نظرآباد
خراسان جنوبی: بیرجند، طبس و قائنات
خراسان رضوی: تربت حیدریه، سبزوار، کاشمر، گناباد و نیشابور
خراسان شمالی: اسفراین
سمنان: دامغان و گرمسار
فارس: ممسنی
کردستان: سقز، سنندج، کامیاران و مریوان
کرمان: زرند و شهر بابک
کرمانشاه: جوانرود، سرپل ذهاب و کنگاور
لرستان: دلفان
مازندران: رامسر
مرکزی: خمین،
همدان: اسدآباد، بهار و کبودرآهنگ
یزد: بافت و میبد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با این حساب ۴۳ شهرستان از قبل و ۴۶ شهرستان جدید که در مجموع ۸۹ شهرستان می شوند اکنون دچار محدودیت ها در رده های شغلی ۲، ۳ و ۴ هستند و ۲۵ استان جدید و مرکز استان ها شامل محدودیت های گروه ۳ و ۴ می باشند.

رئیسی ادامه داد: روند بیماری در کشور روند صعودی است و میزان ابتلاء و مرگ و میر رو به رشد است.

وی افزود: امروز هم تأکید می شود باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی خیلی جدی گرفته شود و بحث محدودیت ها بسیار جدی است و باید یک بسیج همگانی با تکیه بر مردم و پشتیبانی دولت شکل گیرد تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

کد خبر: ۵۱٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha