۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
۵ هزار آژانس گردشگری تعطیل شدند
به دنبال شیوع کرونا در ایران؛

۵ هزار آژانس گردشگری تعطیل شدند

امینیان، عضو هیئت مدیره انجمن علمی گردشگری ایران اظهار کرد: ۱۳ هزار راهنمای تورهای گردشگری بیکار و ۵ هزار آژانس تعطیل شده‌اند.

به گزارش بازار، ناصر امینیان، عضو هیئت علمی دانشگاه و عضو هیئت مدیره انجمن علمی گردشگری ایران اظهار کرد: مشکلات گردشگری ایران صرفاً به به خاطر شرایط کرونایی نیست.

وی بخشی از این معضلات این حوزه را ناشی از نوع نگرش مسئولان دانست و گفت: ستاد کرونا برای حفظ سلامتی مردم دستور می دهد که در این شرایط سفر نروید اما آیا جایگزینی هم برای آن تعریف می کند!؟

عضو هیئت علمی دانشگاه یادآور شد: سازمان بهداشت جهانی از ماه نوامبر سال گذشته اعلام خطرکرد و این یعنی وزارت بهداشت ایران حدود چهار ماه فرصت داشت که این پدیده را مدیریت کند اما متاسفانه نه مدیران ما مدیریت بحران را تجربه کردند و نه مطالعه ای انجام دادند و حتی مشاور خوبی هم ندارند.

امینیان با اشاره به بیکاری ۱۳ هزار راهنمای تورهای گردشگری و تعطیلی ۵ هزار آژانس گردشگری در کشور گفت: مسئولان در یک دوره، از کرونا چشم پوشی کردند و در زمان ورود این بیماری به ایران هم متاسفانه تصمیماتی گرفتند که همه آزمون و خطاست و جالب اینکه از وام هایی هم که مسئولان به بخش گردشگری قول داده بودند فقط ۵ درصد محقق شد.

وی شرایط فعلی را بهترین فرصت برای تبلیغات و جذب حداکثری گردشگر به ایران برای دو سال آینده دانست و گفت: متاسفانه در این شرایط بحرانی، انجمن شرکت‌های هواپیمایی سرخود و بدون هیچ هماهنگی قیمت‌ها را بالا بردند و ما از قوه قضائیه، سازمان های بازرسی و تعزیرات حکومتی درخواست می کنیم که جلوی تخلفات و گرانی‌ها را بگیرند.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی گردشگری ایران با اشاره به اهمیت سفر هوشمندانه و برنامه ریزی شده گفت: ما باید اجازه می دادیم که آژانس‌ها برای سفر مردم برنامه ریزی و ظرفیت سنجی کنند اما متاسفانه این موضوع هم رها شد و در حال حاضر هر کسی به دلخواه خودش سفر می کند.

امینیان برنامه ریزی دقیق برای سفر خانواده‌ها در شرایط کنونی را بسیار ضروری برشمرد و گفت: بسیاری از خانواده‌ها و به ویژه کودکان از ماندن در خانه خسته شدند و در صورت ادامه این روند قطعاً در دوران پساکرونا دچار مشکل خواهیم شد.

کد خبر: ۵۰٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha