۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸
اختصاص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای حفظ منابع‌طبیعی در زنجان
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد :

اختصاص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای حفظ منابع‌طبیعی در زنجان

زنجان- مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان،از اختصاص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای حفظ منابع‌طبیعی در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار،خلیل آقاجانلو ظهر دوشنبه در نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان برگزار شد، گفت: ۵۶ درصد استان زنجان را منابع‌طبیعی تشکیل می‌دهد و باید نسبت به حراست از منابع طبیعی همه بسیج شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه دامی که در استان زنجان داریم، دو برابر حد مجاز است، اظهار کرد: باید طرح‌هایی را برای رفع این مشکل اجراکنیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان، گفت: باید بیش از گذشته به حفظ منابع‌طبیعی اهتمام داشته باشیم چرا که این منابع طبیعی را باید برای آیندگان نگه داریم.

آقاجانلو از اختصاص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای حفظ منابع‌طبیعی در استان زنجان خبر داد و افزود: با توجه به اهمیتی که مدیریت منابع آب در کشور دارد، شاهد تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی در حوزه آبخیزداری هستیم. 

وی ابراز کرد: ایران در منطقه‌ای خشک و گرم قرار دارد و باید قدر مراتع و منابع طبیعی را که داریم بدانیم.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ،میزان فرسایش برای استان زنجان  را بین ۱۱ تا ۱۴ تن در هکتار اعلام کردو گفت: میانگین جهانی (۳ تن) است. 

آقاجانلو یاد آورشد: میزان فرسایش خاک در استان زنجان به‌ویژه شهرستان‌های خدابنده، طارم و ماه‌نشان بالا است و در این میان وجود دام مازاد یکی از دلایل بالا بودن میزان فرسایش خاک در استان است.

وی گفت: مبلغ ۲۸ میلیارد و ۵۶۸ میلیون ریال برای احداث پروژه‌های قابل افتتاح  در ایام الله  دهه فجر از محل صندوق توسعه ملی دراستان زنجان هزینه شده است.

کد خبر: ۵٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha