۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ۲ تونل کبیرکوه و قلاجه در ایلام
نیکزاد خبر داد؛

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ۲ تونل کبیرکوه و قلاجه در ایلام

ایلام- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای دو تونل کبیرکوه و قلاجه در ایلام خبر داد و گفت: این دو پروژه برای توسعه زیرساخت‌های استان بسیار مهم هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی نیکزاد شامگاه پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه ایلام در محل استانداری اظهار کرد: با رایزنی با مدیرعامل بانک ملی برای دو تونل بزرگ کبیرکوه و قلاجه که اصلی ترین کار در حوزه راهسازی استان است، ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: برای تسریع در عملیات اجرایی ان جی ال ۳۱۰۰ و پتروشیمی دهلران ۱۳۰ میلیون دلار اعتبار از طریق بانک مرکزی و بانک تجارت از طریق صندوق ارزی اختصاص خواهد یافت.

نیکزاد اضافه کرد: شرکت شهرک های صنعتی نیز تقبل کرد هشت میلیارد تومان اعتبار را در اختیار استان برای تکمیل زیرساخت ها تخصیص دهد و هزینه کامل تصفیه خانه شهرک صنعتی ایلام را متقبل شد و مصوب شد اگر در شهرها احداث ناحیه و شهرک صنعتی مد نظر استان باشد با واگذاری زمین آنرا انجام دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص راه آهن ایلام نیز قرارگاه خاتم الانبیا تقبل کرد از سمت اندیمشک - دهلران پس از تهیه نقشه مطالعاتی توسط وزارت راه ظرف مدت یک هفته قرارگاه بررسی های لازم را در این خصوص انجام و وارد فاز اجرایی این پروژه شود، در خصوص ۱۷ کیلومتر راه آهن اجرایی از سمت اسلام آباد - ایلام نیز وزارت راه پیمانکار را خلع ید کرده و به بنیاد مستضعفان وگذار کرده است.

تبعیض منفی نسبت به پیشرفت کارهای سامانه گرمسیری ایلام
نماینده مردم ایلام در مجلس نیز با گلایه از میزان اعتبار راه آهن ایلام، گفت: تخصیص ۹ میلیارد تومانی برای پروژه راه آهن استان در حد تجهیز یک کارگاه هم نیست.

علی اکبر بسطامی با اشاره به اینکه پیشرفت کارهای سامانه گرمسیری ایلام مناسب نیست، گفت: در استان‌های دیگر تحت پوشش این سامانه آب در لوله‌ها جاری است اما به محض ورود به مرزهای ایلام داخل لوله‌ها به جای آب، شن و ماسه است و این می‌طلبد دقت نظر بیشتری برای حل مشکل صورت گیرد.

وی با اشاره به مشکلات راه‌های مواصلاتی ایلام، افزود: تا پیش از ورود به جغرافیای ایلام راه‌های استان‌های همجوار هموار و چند بانده است، اما به محض ورود به ایلام با جاده‌های خطرناک و بی کیفیت مواجه هستیم.

کد خبر: ۵۰٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha