۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
۹۹ درصد مرکبات مازندران سالم و قابل صادرات است
رئیس جهاد کشاورزی مازندران:

۹۹ درصد مرکبات مازندران سالم و قابل صادرات است

ساری- شهیدی‌فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ضایعات مرکبات در استان به کمتر از یک درصد رسیده است، گفت: ۹۹ درصد مرکبات استان سالم و قابل صادرات است.

عزیزاله شهیدی‌فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به برداشت مرکبات از باغداران خواست تا اگر ظرفیت نگهداری مرکبات را دارند نسبت به ذخیره سازی آن اقدام و با قیمت مناسب به فروش برسانند، اظهار داشت: در صورتی که مرکبات با تقاضا مناسب باشد به قیمت مناسب به فروش خواهد رفت.

وی با عنوان اینکه ظرفیت ذخیره سازی در استان مهیا است، درباره مگس میوه مدیترانه ای گفت: این آفت تحت مدیریت بوده و باغداران باید میوه های رسیده را در زمان مناسب برداشت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اظهار اینکه بیش از ۹۹ درصد مرکبات استان سالم و قابل صادرات است، از باغداران خواست تا مدیریت اقتصادی داشته باشند، گفت: کمتر از ۳۰ تن مرکبات در هکتار صرفه و سودخوبی ندارد و باغداران باید با افزایش عملکرد، درآمد خود را افزایش دهند.

عزیزاله شهیدی‌فر ظرفیت ذخیره سازی و نگهداری مرکبات را در استان ۱.۵ میلیون تن اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می شود امسال صادرات خوبی داشته باشیم که به افزایش قیمت مرکبات کمک می کند.

وی درباره ضایعات مرکبات نیز گفت: در حال حاضر ضایعات مرکبات به کمتر از یک درصد رسیده است.

کد خبر: ۵۰٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha