۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
ساماندهی سهمیه آرد نانوایان در آذربایجان‌شرقی ضروری است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

ساماندهی سهمیه آرد نانوایان در آذربایجان‌شرقی ضروری است

تبریز- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: ساماندهی و واقعی‌سـازی سـهمیه آرد نـانوایان در کمیته پایش آرد و نان استان ضروری است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، حبیب امین زاده در جلسه کمیته پایش آرد و نان استان با تاکید بر تداوم اقدامات نظارتی و اصلاحی بر نانوایان افزود: در این راستا پایش میزان پخت واحدهای نانوایی بر اساس گاز مصرفی برای اولین بار به عنوان پایلوت کشوری در این استان اجرا می شود و این بررسی و پایش توسط شرکت مادر تخصصی ایران در سامانه های توزیع آرد در حال اجراست.

وی با بیان اینکه تـحقق عدالـت و مساوات در تـوزیع سهمیه آرد بین نانوایان و ارزیابی سهمیه تخصیص یافته دولتـی با جدیت در برنامه های پیش بینی شده کمیته مربوطه است، اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف نان کشور از طریق ارتقا و بهبود شرایط و کیفیت فرآیندهای تولید و تبدیل گندم به نان و مصرف نان و در راستای بند ۹ سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف انجام می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تشکیل گروه پایش متشکل از اعضای کارگروه اعم از صمت، فرمانداری، غله و اتحادیه نانوایان در شهرستان ها به منظور اجرای طرح پایش ضروری است.

امین زاده، ادامه داد: تمرکز در سیاست گذاری، هدایت و نظارت و تعیین دستگاه متولی تنظیم بازار نان، اعمال سیاست های حمایتی و تشویقی به منظور ارتقای سطح بهداشتی مراکز تولید نان، استفاده از نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده در فرآیند تولید نان، حفظ ذخیره استراتژیک گندم و تنظیم مبادلات تجاری بازار گندم و آرد با هدف تنظیم بازار داخلی از جمله برنامه های اصلاح الگوی مصرف نان کشور است.

کد خبر: ۵۰٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha