۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
فروش شانه‌ای تخم مرغ در همدان ممنوع خواهد شد
مدیر امور طیور جهادکشاورزی استان همدان:

فروش شانه‌ای تخم مرغ در همدان ممنوع خواهد شد

همدان - قراگوزلو؛ مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: تخم مرغ از اواخر آبان‌ماه به صورت بسته‌بندی و شناسنامه‌دار در همدان عرضه می‌شود و فروش شانه‌ای آن ممنوع خواهد شد.

علیرضا قراگوزلو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه از ۴۵ واحد تولیدکننده تخم‌مرغ در استان همدان ۲۳ واحد در حال فعالیت است، گفت: نهاده‌ها بیش از ۶۰ درصد هزینه تمام شده تخم مرغ را تشکیل می‌دهد و مشکل نوسان قیمت و کمبود نهاده‌ها باعث شده از ۵۲۴ واحد مرغداری گوشتی در استان ۸۴ واحد جوجه‌ریزی نداشته باشند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تخم‌مرغ نقش اساسی در تأمین پروتئین افراد دارد؛ عنوان کرد: پروتئین موجود در تخم‌مرغ ۹۷.۳ درصد است که این میزان بیشتر از پروتئین موجود در شیر، ماهی و گوشت بوده و از این حیث در رده اول قرار دارد.

وی در ادامه به اهمیت مصرف روزانه تخم مرغ برای ارتقای شاخص سلامت اشاره کرد و گفت: امروزه دیگر مصرف تخم‌مرغ به عنوان عامل افزایش کلسترول خون مطرح نیست بنابراین باید در سبد خانواده‌ها جای گیرد.

قراگوزلو اضافه کرد: تخم‌مرغ تمام ویتامین‌های لازم به جز ویتامین C را دارد و به علت اهمیت و ارزش بالای خود باعث درمان بسیاری از بیماری‌ها اعم از سرطان و بیماری‌های قلبی شده که ۱.۳ کالری، آهن، کلسیم، فسفر و انرژی مورد نیاز مردم را تأمین می‌کند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان  تأکید کرد: از اواخر آبان ماه تخم‌مرغ به صورت بسته‌بندی و شناسنامه‌دار به دست مردم می‌رسد و فروش به صورت شانه‌ای ممنوع خواهد شد.

کد خبر: ۵۰٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha