۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
 اداره بنادر پل و لافت هرمزگان به یک دستگاه تخصصی واگذار شود
نماینده مجلس:

اداره بنادر پل و لافت هرمزگان به یک دستگاه تخصصی واگذار شود

هرمزگان- نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در اداره بنادر پل و لافت باید از ظرفیت سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک دستگاه تخصصی استفاده کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، احمد مرادی با حضور در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ضمن دیدار و گفتگو با مدیرکل و معاونین این اداره کل و قدردانی از تلاش‌ها و خدمات مجموعه مدیران و کارکنان بنادر و دریانوردی هرمزگان، عنوان کرد: تشکیل فراکسیون دریا محور در مجلس شورای اسلامی بیانگر توجه ویژه این مجلس به استانهای ساحلی همچون هرمزگان است.

وی افزود: اعتقاد و باور ما این است که اگر در بخش های مختلف به ویژه بخش های دریایی و بندری تمرکز کنیم نگاه اشتغال قوت و بیکاری برطرف خواهد شد و آن سود آوری و ارزش افزوده تقویت می شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، بندرخمیر، حاجی‌آباد و ابوموسی گفت: با توجه به وجود ظرفیت های گسترده دریایی و بندری در استان هرمزگان، باید کارکردهای مختلف این حوزه از جمله در زمینه تجارت، گردشگری و صیادی در استان به خوبی برای ایجاد اشتغال مورد استفاده قرار گیرد که  این انگیزه در رویکرد مناسب مدیران اداره کل بنادر و دریانوردی استان دیده می‌شود.

مرادی، راه اندازی دانشگاه علوم و فنون دریایی در هرمزگان را یک ضرورت دانست و گفت: در این زمینه حمایت و پیگیری های لازم را خواهیم داشت و تاکنون جلسات متعددی را هم با مسئولین وزارت علوم و هم دانشگاه هرمزگان و دانشگاه امیر کبیر برگزار کرده ایم.

وی بیان داشت: همواره  بر لزوم استفاده هرچه بیشتر از نیروهای بومی و ایجاد اشتغال برای جوانان این استان تاکید داریم و این امر باید در مجموعه بنادر و دریانوردی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اداره بنادر پل و لافت باید از ظرفیت سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک دستگاه تخصصی استفاده نمود  اظهارداشت: این اقدام هم به نفع کشور است و هم به نفع مردم نه اینکه امور در اختیار مجموعه قرار گرفته که فاقد تخصصی لازم و امکانات فنی و ایمنی در اداره امور مربوط به این دو بندر است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، بندرخمیر، حاجی‌آباد و ابوموسی بر لزوم ارتقاء سهم بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتیها ) در منطقه و همچنین سهم ۳۰ درصدی حمل و نقل کالا از طریق حمل و نقل ریلی  اشاره کرد و گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا سوختی که در کشور بسیار مرغوبتر از کشورهای حاشیه خلیج فارس تولید می شود را به کشتی های متردد تزریق و سهم بیشتری از بازار در این حوزه به کشور اختصاص یابد.

مرادی با اشاره به مزیدهای حمل و نقل ریلی اظهار داشت: مشکلاتی نظیر جلوگیری از تصادفات، استهلاکات جاده و کامیون، کمک به هوا و محیط زیست سالم و جلوگیری از ترافیک جاده ای که گاهان در گلوگاه شهید میرزایی تا کیلومتر ها شاهد آن هستیم را می توان با افزایش ۳۰ درصدی جابه جایی کالا از طریق حمل و نقل ریلی در بنادر مرتفع کرد.

کد خبر: ۵۰٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha