۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
 منابع مالی پایدار برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نداریم
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

منابع مالی پایدار برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نداریم

مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با وجود نبود منابع مالی پایدار اما معتقدم که اجرای طرح همسازی سازی حقوق بازنشستگان خیلی بهتر از تأمین سبد کالایی است.

به گزارش بازار، غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه «صبح وگفتگو» درباره طرح «همسان سازی حقوق بازنشستگان» و تأثیر آن بر اقتصاد گفت: به موجب ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، یکسان سازی حقوق بازنشستگان یک تکلیف قانونی است.

وی یکسان سازی حقوق بازنشستگان را در شرایط کنونی ضروری و اجتناب ناپذیر خواند و گفت: ما صرف نظر از توان دولت برای تأمین مالی این موضوع، با یک بی عدالتی گسترده و عمیقی هم مواجهیم که زندگی بخش بزرگی از جامعه را تحت تأثیر قرار داده است.

این نماینده مجلس گفت: بازنشستگان سی سال به این جامعه خدمت کردند و فرقی هم نمی‌کند که بازنشسته کشوری باشند یا لشکری و تأمین اجتماعی زیرا همه آنها با این گرانی‌ها و حقوق یک میلیون و ۵۰۰ و یا ۳میلیون تومانی زندگی را می‌گذرانند و لازم است که مجلس و دولت در این زمینه اقدام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای اجرای این طرح، منابع پایدار وجود دارد یا خیر گفت: ما در این شرایط اقتصادی، منابع مالی پایدار نداریم و دولت هم تحت فشار است اما اگر این طرح را اجرا کنیم خیلی بهتر از تأمین سبد کالایی برای بازنشستگان است زیرا سبدکالایی نیازهای بازنشستگان را تأمین نمی‌کند ضمن اینکه کنترل آن هم سخت است.

مرحبا معتقد است که تأثیر مخرب اجرای طرح یکسان سازی حقوق بازنشستگان به مراتب کمتر از تهیه سبد کالایی است.

کد خبر: ۵۰٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha