۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
بازگشت رشد به اقتصاد کره جنوبی

بازگشت رشد به اقتصاد کره جنوبی

اقتصاد کره جنوبی در سه ماهه سوم همزمان با شروع محرک‌های مالی به رشد بازگشت.

به گزارش بازار، در حالی که دولت کره اقدامات محرک را انجام داد و شرکای تجاری بزرگ محدودیت‌های ویروس کرونا را کاهش دادند، اقتصاد کره جنوبی در سه ماهه سوم به رشد بازگشت و از شدیدترین کوچک‌شدگی خود در بیش از یک دهه گذشته بهبود یافت.

چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا در سه ماهه سپتامبر نسبت به سه ماهه ژوئن ۱.۹ درصد رشد فصلی داشت، روز سه شنبه بانک کره گفت سریع‌ترین گسترش خود را از سه ماهه اول ۲۰۱۰ ثبت کرده است.

این امر کاهش ۳.۲ درصدی را در سه ماهه دوم معکوس کرده است که شدیدترین میزان آن از سال ۲۰۰۸ به بعد بوده و پیش بینی نظرسنجی رویترز در مورد توسعه ۱.۷ درصدی را پشت سر می گذارد.

یک اقتصاددان سرمایه، پیش بینی کوچک شدگی یک درصدی درتولید ناخالص داخلی در سال جاری را با اشاره به خطرات مداوم از شدت همه گیری در ایالات متحده و اروپا عنوان کرد.

وی گفت: اگرچه این بدترین عملکرد از سال ۱۹۹۸ به بعد است، اما همچنان کره را به یکی از بهترین اقتصادهای جهان در سال جاری تبدیل خواهد کرد.

بانک کره که نرخ بهره را تا کمترین میزان ۰.۵ درصد کاهش داده است، کوچک شدگی ۱.۳ درصدی را برای سال پیش بینی کرده است که بالقوه بزرگترین کوچک شدگی بیش از دو دهه است.

وزیر دارایی کره گفت که داده‌های تولید ناخالص داخلی تأیید می کنند که مسیر رشد برای عادی سازی آغاز شده است، که از این نظر مهم است که ما را ترغیب می کند تا به بحران غلبه کنیم.

ماه گذشته دولت شروع به تهیه آخرین بودجه ازچهار بودجه اضافی کرد تا در مجموع حدود ۳۱۰ تریلیون وون (۲۷۴.۸۳میلیارد دلار) محرک مالی تزریق کند.

بخش ساخت و ساز آنچنان پر رونق نبود، اگرچه علائمی وجود داشت که تولید کارخانه با خروجی بخش تولید ۷.۶ درصد نسبت به سه ماهه دوم بهبود می یابد.

سرمایه گذاری در ساخت و ساز بسیار ناخوشایند بود و در سه ماهه گذشته ۷.۸ درصد کاهش داشت، در حالی که مصرف خصوصی ۰.۱ درصد افت داشت.

پس از کاهش ۲.۷ درصدی اصلاح شده در سه ماهه دوم، اقتصاد در سه ماهه سوم ۱.۳ درصد کاهش یافت.

کد خبر: ۵۰٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha